Εξοπλισμός: Νέες Τάσεις στο ξενοδοχειακό μπάνιο

Α Decrease font Enlarge font
Εξοπλισμός: Νέες Τάσεις στο ξενοδοχειακό μπάνιο

Το μπάνιο είναι ο χώρος του ξενοδοχειακού δωματίου που πρέπει να είναι απολύτως καθαρός, να είναι λειτουργικός και άνετος και να ταιριάζει με το ύφος του καταλύματος. Για τον ξενοδόχο, το μπάνιο πρέπει να έχει κάποια ποιοτικά στοιχεία, όπως αντοχή των προϊόντων, χαμηλή κατανάλωση νερού και ενέργειας και καλό service για τη συντήρησή του.

Φυσικά οι τάσεις του design επηρεάζουν και το χώρο του μπάνιου όπως επίσης και των ειδών υγιεινής καθώς και των σχετικών επίπλων. Επιπλέον, η ανάγκη για αειφόρες πρακτικές οδηγούν σε επιλογές με χαρακτηριστικά εξοικονόμησης φυσικών πόρων.

Οι σημαντικότερες τάσεις στο ξενοδοχειακό μπάνιο είναι:

  • Λευκά κρεμαστά είδη υγιεινής για ευκολότερη καθαριότητα και καλύτερη αισθητική στο χώρο. Με αυτά εξοικονομείται επίσης περισσότερος χώρος αφού έχουν μικρότερες διαστάσεις από τα είδη υγιεινής δαπέδου (π.χ. κρεμαστή λεκάνη συνδυαζόμενη με εντοιχιζόμενο καζανάκι). 
  • Δεν προτιμούνται έπιπλα μπάνιου. Υπάρχει σαφής προτίμηση στους νιπτήρες ελεύθερης τοποθέτησης οι οποίοι τοποθετούνται επί πάγκου, αφήνοντας ελεύθερο χώρο για εναπόθεση χρηστικών αντικειμένων φροντίδας και υγιεινής. Επίσης ζητούνται νιπτήρες επιτοίχιοι με διακοσμητικό σιφόνι. 
  • Μπαταρίες στον νιπτήρα αναμικτικές εντοιχιζόμενες αντί των κλασσικών επικαθήμενων μπαταριών νιπτήρων. 
  • Οι μπαταρίες θα πρέπει να έχουν τεχνολογία χαμηλής κατανάλωσης προκειμένου να μειώνεται η άσκοπη ροή νερού ενώ πλέον υπάρχουν μπαταρίες με μηχανισμό ελέγχου θερμοκρασίας ο οποίος προστατεύει από εγκαύματα που μπορεί να προέλθουν από ανεξέλεγκτη ροή καυτού νερού. 
  • Στη μεγάλη πλειονότητα των ξενοδοχειακών μονάδων προτιμώνται ντουσιέρες με καμπίνες ντους αντί των μπανιέρων. Στα ξενοδοχεία 5 αστέρων τοποθετούνται συνήθως και τα δύο (μπανιέρα και ντουσιέρα με καμπίνα ντους). Σε ό,τι αφορά τις ντουσιέρες, η νέα τάση είναι οι walk-in, με διαφανή τοιχώματα που αφήνουν το βλέμμα ελεύθερο στο χώρο. Συνδυάζονται με ντουσιέρες χαμηλού προφίλ οι οποίες ενσωματώνονται στο πάτωμα. 
  • Με μεγάλη προτεραιότητα ζητούνται προϊόντα πράσινου σχεδιασμού (με χαρακτηριστικά εξοικονόμησης φυσικών πόρων). Π.χ. καζανάκια διπλής λειτουργίας (μισής ή πλήρους ποσότητας εκροής), μπαταρίες με χαμηλές ροές, θερμοστατικές μπαταρίες για αποφυγή άσκοπης χρήσης ζεστού νερού, μπαταρίες με μειωτήρες ροής, κ.λπ. 
  • Σε κανέναν δεν αρέσει να ασχολείται με το στέγνωμα των μαλλιών πολύ ώρα. Τα παλιά πιστολάκια που είχαν τα ξενοδοχεία κρεμασμένα στον τοίχο είναι άβολα και ξεπερασμένα. Ένα ξενοδοχείο που δίνει σημασία στη λεπτομέρεια καλό είναι να παρέχει σύχρονα και δυνατά πιστολάκια, ως ξεχωριστές συσκευές. 
  • Πρίζες και στο μπάνιο! Υπάρχουν πλέον μια σειρά ηλεκτρικών μικροσυσκευών που χρησιμοποιούνται κυρίως για καλλωπισμό και απαιτούν παροχή ηλεκτρικού ρεύματος. 

Amenities: κάτι περισσότερο από… απλώς ένα σαμπουάν

Οι σύγχρονοι ταξιδιώτες έχουν αλλάξει. Είναι δυναμικοί, μορφωμένοι και αναζητούν πολύ συγκεκριμένα χαρακτηριστικά κατά τη διάρκεια της διαμονής τους σε ένα ξενοδοχείο.

Αυτό ισχύει και στα amenities στο μπάνιο: οι ταξιδιώτες δεν ψάχνουν απλώς για ένα σαπούνι, ένα σαμπουάν και conditioner, ψάχνουν για μια εμπειρία. Είτε πρόκειται για ταξιδιώτη με περιβαλλοντική συνείδηση είτε για επαγγελματία ταξιδιώτη, οι επισκέπτες απαιτούν πλέον περισσότερα από το ξενοδοχείο τους.

Έτσι τα ξενοδοχεία φροντίζουν να δημιουργούν μια εξατομικευμένη, μοναδική εμπειρία για όλους τους επισκέπτες τους. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι όλοι, φεύγοντας από ένα ξενοδοχείο όπου έχουν απολαύσει τα καλλυντικά μπάνιου, φροντίζουν να βάλουν στη βαλίτσα τους -λίγο ένοχα, είναι αλήθεια- όσα δεν έχουν χρησιμοποιήσει…

Σε ό,τι αφορά τα είδη μπάνιου, οι νέες τάσεις που καταγράφονται είναι συνοπτικά οι εξής:

  • Πιο πράσινη συσκευασία και περιεχόμενα που περιέχουν φυσικά συστατικά έτσι ώστε να κάνουν καλό στο σώμα αλλά ταυτόχρονα να μην βλάπτουν το περιβάλλον. 
  • Ακόμα καλύτερα, επιτοίχια μπουκάλια με δοσομετρητή που ξαναγεμίζουν με σαμπουάν, αφρόλουτρο και άλλα τέτοια προϊόντα. Με τον τρόπο αυτό ο ξενοδόχος επιτυγχάνει εξοικονόμηση τόσο στις συσκευασίες όσο και στο προϊόν και παράγει λιγότερα απορρίμματα αφού δεν πρόκειται για μπουκαλάκια που συχνά πετώνται μισογεμάτα. 
  • Προϊόντα που χρησιμοποιούν τοπικές πρώτες ύλες, π.χ. πορτοκάλι, ελαιόλαδο, κ.λπ. 
  • Το άρωμα παίζει σημαντικό ρόλο στις αναμνήσεις και τις εμπειρίες που οι επισκέπτες θα πάρουν μαζί τους, και τελικά βοηθά στην ανάπτυξη μιας πιστής πελατειακής βάσης. Οι τύποι αρωμάτων που έχουν τη μεγαλύτερη δύναμη να μεταμορφώσουν τη διάθεσή των επισκεπτών είναι εκείνοι που απευθύνονται και στα δύο φύλα. Τα αρώματα εσπεριδοειδών και τα γήινα είναι ευχάριστα και για τους άνδρες και τις γυναίκες. 
  • Τα πολυτελή brands έχουν κάνει την είσοδό τους και στα ξενοδοχειακά καλλυντικά μπάνιου: Ferragamo, Oscar de la Renta, Bvlgari, Acqua di Parma, Molton Brown, L’Occitane είναι μερικές μόνο από τις luxury ετικέτες που φιγουράρουν πάνω στα αξιαγάπητα μπουκαλάκια του μπάνιου.