Hotel Megatrends Talks | Ξενοδοχειακές επενδύσεις υψηλής απόδοσης

Α Decrease font Enlarge font
Hotel Megatrends Talks | Ξενοδοχειακές επενδύσεις υψηλής απόδοσης

Οι σύγχρονες τάσεις που μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά το μέλλον και τον ανασχεδιασμό του ελληνικού τουριστικού προϊόντος αναλύθηκαν κατά τη διάρκεια των πάνελς των Hotel Megatrends Talks, στο πλαίσιο της Xenia 2018.

Το πρόγραμμα ξεκίνησε με την επίσημη παρουσίαση του Hotel Megatrends project από τον Θοδωρή Μακρίδη (Makridis Associates), τον Νικόλαο Κούκο (ΚΑΥΚΑΣ), τη Βασιλική Καραδήμου (LG Electronic Hellas), τον Βασίλη Βλαχογιάννη (VITEX), τον Αλέξη Χριστοδουλάκη (IT CONCEPT) και τον Σταύρο Μαυρίδη (EFZIN).

Για τις επενδυτικές τάσεις και τη στρατηγική αρχιτεκτονική ανακαίνισης στο αστικό ξενοδοχείο μίλησε η Ρία Βογιατζή από το Elastic Architects και λίγο αργότερα, ο Ηλίας Μαστρομηνάς από το Mastrominas Architecture, ανέλυσε το κομμάτι της αρχιτεκτονικής, ως μοχλό ανάπτυξης των τουριστικών επενδύσεων υψηλής απόδοσης. Συγκεκριμένα, επισήμανε την ανάγκη για στροφή σε μια γνήσια ξενοδοχειακή εμπειρία σε συνδυασμό με μια ολιστική προσέγγιση αρχιτεκτονικού σχεδιασμού.

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσίασε η εισήγηση του Θωμά Γραβάνη (Founder L + DG) για το φωτισμό ως εργαλείο ενδυνάμωσης της εταιρικής ταυτότητας ενός ξενοδοχείου αλλά και τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας στο ξενοδοχείο μέσω του φωτισμού. Επιπλέον, οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την ομιλία του Χρήστου Ανδρεόπουλου, Head of IT της γαλλικής Oetker Collection με θέμα την τεχνολογία ως βασικό επιχειρηματικό παράγοντα αλλά και σημαντικό παράγοντα κόστους, και συγκεκριμένα την περίπτωση του “High Touch vs High Tech” στα πολυτελή ξενοδοχεία –του τρόπου, δηλαδή, που αντιλαμβάνονται τα ξενοδοχεία την τεχνολογία και πώς μπορούν να την συνδυάσουν με την υψηλή αισθητική– αλλά και τον Σταύρο Σκουλικάρη (Pylones Hellas SA), ο οποίος μίλησε για το Wi-Fi  ως κριτήριο αξιολόγησης ενός ξενοδοχείου από τους πελάτες του.

Ξενοδοχειακές επενδύσεις

Τις ευκαιρίες για επενδύσεις αλλά και τα προβλήματα που προκύπτουν στον ξενοδοχειακό κλάδο στην Ελλάδα αφορούσε το πάνελ που διοργανώθηκε στο Hotel Megatrends Talks, κατά τη διάρκεια της δεύτερης μέρας της Xenia 2018, στο Metropolitan Expo.

Στη συζήτηση συμμετείχαν οι κ.κ. Αλέξανδρος Βασιλικός, Πρόεδρος Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Γρηγόρης Τάσιος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, Χάρης Σιγανός, Διευθύνων Σύμβουλος Zeus International / Strategical partner WYNDHAM GROUP OF HOTELS, Σπύρος Βενετσιάνος, Deputy General Manager, Head of Structured Finance Group corporate & investment Banking EUROBANK ERGASIAS S.A., Ιωάννης Καλλιάς, CEO TUV AUSTRIA HELLAS και Μανώλης Κουτελιάς, Head of Investment Projects Department, NOISIS DEVELOPMENT CONSULTANTS S.A.

Ο πρόεδρος του ΞΕΕ, Αλέξανδρος Βασιλικός, τόνισε την ανάγκη το ξενοδοχειακό προϊόν να προσθέσει υπεραξία στον εκάστοτε τουριστικό προορισμό, δημιουργώντας έναν ακατανίκητο συνδυασμό για τον υποψήφιο επισκέπτη. Επεσήμανε άλλωστε ότι δεν είναι το ξενοδοχείο αυτό που φέρνει τουρισμό, αλλά ο προορισμός.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΠΟΞ Γρηγόρης Τάσιος, δήλωσε αισιόδοξος για τα μελλοντικά οικονομικά αποτελέσματα του κλάδου. Ωστόσο τόνισε ότι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο επενδυτής ξενοδόχος είναι μεγάλα, με πιο χαρακτηριστικό την έλλειψη χωροταξικού στον τουρισμό. 

Ο διευθ. σύμβουλος της Zeus International και strategic partner στη Wyndham Group of Hotels Χάρης Σιγανός, τόνισε ότι οι επενδυτικές συνθήκες στην Ελλάδα, ενέχουν σημαντικούς κινδύνους και προβλήματα, αναφερόμενος ενδεικτικά στα επιτόκια δανεισμού όπου στις χώρες της Δυτικής Ερώπης κυμαίνονται στο 1,2%. «Αν δεν φτιαχτεί το πλαίσιο στο οποίο κινούμαστε ώστε τα business plans να έχουν μια σταθερότητα, δεν θα μπορέσουμε να επιτύχουμε», τόνισε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Σπύρος Βενετσιάνος, της Eurobank Ergasias, υπογράμμισε ότι οι Ελληνικές Τράπεζες ενδιαφέρονται για τη χρηματοδότηση υγιών επιχειρηματικών σχεδίων στον αναπτυσσόμενο κλάδο του τουρισμού. Αναλύοντας τα βασικά κριτήρια που αξιολογούν οι τραπεζικοί οργανισμοί προκειμένου να χρηματοδοτήσουν μια επένδυση, στάθηκε στην εμπειρία φορέων (ιδιοκτήτη, operator, ακόμα και του κατασκευαστή), στο ιστορικό συνεργασίας, στο location της ξενοδοχειακής μονάδας, στο ποσοστό ίδιας συμμετοχής και την ευρωστία των φορέων, στις εξασφαλίσεις / ροές / επιχειρηματικά πλάνα αλλά και στους υγιείς ισολογισμούς.

Ο CEO TUV Austria Hellas Ιωάννης Καλλιάς αναφέρθηκε στις διαδικασίες πιστοποιήσεων οι οποίες μπορούν να παρέχουν αειφορία στα επενδυτικά σχέδια και βελτιστοποίηση των διατιθέμενων πόρων. Οι πιστοποιήσεις αυτές αφορούν όλη τη λειτουργίας μιας ξενοδοχειακής επιχείρησης, από την υγεία και ασφάλεια στην εργασία, την ασφάλεια τροφίμων, το περιβάλλον, τους εταιρικούς κοινωνικούς απολογισμούς μέχρι την ασφάλεια των πληροφοριών και τη διαχείριση προσωπικών δεδομένων.

Τέλος, ο κ. Μανώλης Κουτελιάς, της Noisis, παρουσίασε τα είδη ενισχύσεων και κινήτρων για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις από διάφορους φορείς, όπως τα προγράμματα ΕΣΠΑ (Εργαλειοθήκη Ανταγωνιστικότητας Μικρών και Πολύ Μικρών Επιχειρήσεων) και τον αναμενόμενο Γ’ κύκλο του Αναπτυξιακού Νόμου (Καθεστώς Γενικής Επιχειρηματικότητας), με ποσοστά ενισχύσεων έως και 55%.

Ευεξία και νέες τεχνολογίες

Στη συνέχεια, στη θεματική ενότητα του Wellbeing, οι ειδικοί μίλησαν για όλες τις σύγχρονες τάσεις στην ευζωία, έναν τομέα που πλέον επιθυμεί και αναζητά ο σύγχρονος ταξιδιώτης. Συγκεκριμένα, ο Shammy Gharieni, ιδρυτής και ιδιοκτήτης της Gharieni Equipment, παρουσίασε τις καινοτόμες τεχνολογίες SPA παγκοσμίως, ενώ για τους τρόπους που τα ξενοδοχεία μπορούν να τοποθετηθούν με επιτυχία στην αγορά ευεξίας μίλησε ο δρ. Δημήτρης Κούτουλας, Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πατρών.

Αργά το απόγευμα, στο πλαίσιο της ενότητας Tourist Start Up! και με την υποστήριξη του ΞΕΕ, πραγματοποιήθηκε panel συζήτησης, με τη συμμετοχή σημαντικών ελληνικών startups, στελέχη των οποίων ανέλυσαν το σημαντικό ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τέτοιες επιχειρήσεις στο πλαίσιο ανάπτυξης της εγχώριας τουριστικής βιομηχανίας.