Η Αθήνα συνεχίζει να γοητεύει τους επισκέπτες της, που θέλουν μεγαλύτερη επαφή με τους ντόπιους

Α Decrease font Enlarge font
Η Αθήνα συνεχίζει να γοητεύει τους επισκέπτες της, που θέλουν μεγαλύτερη επαφή με τους ντόπιους
Το προφίλ των τουριστών της πρωτεύουσας όπως καταγράφεται στην έρευνα για λογαριασμό της Ένωσης Ξενοδόχων

Η Αθήνα εξακολουθεί να αποτελεί μια γοητευτική πόλη για τους επισκέπτες της, με πολλές όμως αναξιοποίητες δυνατότητες, όπως προκύπτει από την φετινή 15η Έρευνα «Περί ικανοποίησης  επισκεπτών και απόδοσης ξενοδοχείων Αττικής 2018», που διενεργήθηκε από την GBR Consulting για λογαριασμό της Ένωσης Ξενοδόχων Αθήνας - Αττικής και Αργοσαρωνικού (ΕΞΑ-ΑΑ). Χορηγός της έρευνας είναι η City Contact.

H έρευνα πραγματοποιήθηκε σε περίπου 1500 επισκέπτες- ενοίκους ξενοδοχείων μελών της Ένωσης, που ήρθαν στην Αθήνα τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο του 2019 και δέχτηκαν να απαντήσουν σε σειρά ερωτήσεων που σκιαγραφούν το προφίλ τους, την υποδομή της πόλης, τις προσφερόμενες υπηρεσίες, την πολιτιστική ζωή, αλλά και την συνολική εμπειρία τους, η οποία και βαθμολογήθηκε από τους ίδιους με 8,1 (άριστα το 10).

Τα συμπεράσματα της έρευνας:

  • Οι περισσότεροι επισκέπτες θα ξαναέρχονταν (87%) ή θα σύστηναν (96%) την Αθήνα και δηλώνουν ευχαριστημένοι από τη σχέση τιμής – ποιότητας, ωστόσο, για άλλη μια χρονιά επισημαίνουν προβλήματα τα οποία πρέπει να επιλυθούν όπως η καθαριότητα της πόλης, για την οποία η βαθμολογία μόλις ξεπερνά τη βάση (5,6 στα 10).
  • Από πλευράς αναψυχής οι ΗΠΑ αποτελούν μακράν τη κύρια αγορά της Αθήνας ακολουθεί η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία και η Ιταλία. Οι Αμερικανοί, δαπανούν τα περισσότερα, ήτοι € 135 ανά άτομο την ημέρα. Επίσης, οι Αυστραλοί και οι Καναδοί – βρίσκονται στις 10 κύριες αγορές - δαπανούν € 133 και € 130 αντίστοιχα, γνωρίζοντας ότι η μέση ημερήσια δαπάνη ανά άτομο ανήλθε σε € 115.
  • Οι Καναδοί, Αμερικανοί και Αυστραλοί ήταν επίσης οι πιο ικανοποιημένοι από την επίσκεψή τους στην Αθήνα με συνολική βαθμολογία ικανοποίησης 8,7, 8,5 και 8,2 αντίστοιχα, ενώ το συνολικό ποσοστό ικανοποίησης ήταν 8,1, το υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 5 ετών.
  • Οι κύριοι λόγοι ικανοποίησης προέρχονται από την πολύ υψηλή αξιολόγηση του πολιτισμού, της συμπεριφοράς των ντόπιων και τη διασκέδαση/αναψυχή καθώς και των υποδομών των ξενοδοχείων, των εστιατορίων, των café/bars και των καταστημάτων. Από την άποψη της εμπειρίας, οι τουρίστες έκαναν χρήση του λεωφορείου hop on hop off και μιας από τις πολλές μορφές περιήγησης/ξενάγησης που προσφέρονται.

Η Ακρόπολη αξιοθέατο "must see"

  • Η Ακρόπολη αποτελεί ένα αξιοθέατο “must see” και το 2019, για πρώτη φορά καταγράφηκαν περισσότεροι από 3 εκατομμύρια επισκέπτες, ενώ το Μουσείο της Ακρόπολης προσέλκυσε σχεδόν 1,8 εκατομμύρια επισκέπτες.
  • Λιγότερο γνωστός στους τουρίστες είναι ο Αυθεντικός Μαραθώνιος της Αθήνας, καθώς μόνο το 24% (31% το 2018) γνωρίζει ότι η συγκεκριμένη εκδήλωση λαμβάνει χώρα το Νοέμβριο.
  • Επιπλέον, περίπου το 61% έχει επισκεφθεί ή γνωρίζει την Αίγινα, την Ύδρα και τον Πόρο, ενώ μόλις το 20% γνωρίζει ή έχει επισκεφθεί τα νησιά Αγκίστρι, Σπέτσες, Κύθηρα, Σαλαμίνα και Αντικύθηρα.
  • Περίπου το 80% πιστεύει ότι υπάρχουν πολλά περισσότερα για να δουν και να κάνουν στην Αθήνα και ως εκ τούτου το 87% δήλωσε ότι θα επιστρέψει στην Αθήνα, ενώ το 96% θα προτείνει την Αθήνα σε άλλους.
  • Ωστόσο, αυτοί οι ίδιοι τουρίστες ανέφεραν επίσης ότι η δημόσια καθαριότητα είναι ανεπαρκής με βαθμολογία μόλις 5,6, μακράν το χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 5 ετών. Επίσης, τα επίπεδα ικανοποίησης σχετικά με το πράσινο της πόλης, την ηχορύπανση, την κατάσταση των πλατειών και των πεζοδρομίων και την ατμοσφαιρική ρύπανση ήταν πολύ χαμηλά και πρέπει σαφώς να βελτιωθούν για να διατηρηθεί η ελκυστικότητα της πόλης.

 

 

Επαφή με τους ντόπιους

  • Επιπλέον, με εξαίρεση την τοπική γαστρονομία, οι τουρίστες δεν αισθάνονται ότι έχουν συναντήσει πραγματικά τους ντόπιους και έχουν έρθει σε επαφή με τον τρόπο ζωής του τόπου. Σε σχέση με αυτό, τα στοιχεία δείχνουν ότι οι κάτοικοι απομακρύνονται από το κέντρο της πόλης επιλέγοντας άλλους δήμους της Αττικής. Ως εκ τούτου, είναι πολύ σημαντικό ο προορισμός της Αθήνας να αναπτύξει και να εφαρμόσει μια στρατηγική προορισμού, λαμβάνοντας υπόψη το κοινό ενδιαφέρον των επισκεπτών, των κατοίκων και των επιχειρήσεων.