Χenia Digi Hotel | Οι ψηφιακές τεχνολογίες στην υπηρεσία των ξενοδοχείων

Α Decrease font Enlarge font
Χenia Digi Hotel | Οι ψηφιακές τεχνολογίες στην υπηρεσία των ξενοδοχείων

Το digi hotel της Xenia 2018 αναδείχτηκε ως η κορυφαία εκδήλωση για τις ψηφιακές τεχνολογίες για την ξενοδοχεία στη χώρα μας και συγκέντρωσε πλήθος από επαγγελματίες του κλάδου που ήθελαν να ενημερωθούν για τις εξελίξεις.

Για τρεις ημέρες, η καρδιά των ψηφιακών εξελίξεων χτυπούσε στην Xenia, στο μοντέρνο stage του digi hotel στο hall 2 του εκθεσιακού κέντρου Metropolitan Expo. Με ένα πλούσιο πλήρες πρόγραμμα, 7 ωρών καθημερινά, με 50 κορυφαίους ομιλητές, founders, partners, ceo’s, managing directors και υψηλά στελέχη των καλύτερων εταιρειών ψηφιακών τεχνολογιών από την Ελλάδα και το εξωτερικό, με 40 ομιλίες και 5 θεματικά πάνελς, χαρτογραφήθηκε, αναλύθηκε και παρουσιάστηκε η παγκόσμια σύγχρονη πραγματικότητα του ξενοδοχειακού digital.

Την πρώτη ημέρα της εκδήλωσης, ειδικοί του χώρου ανέδειξαν τα κυριότερα εργαλεία και στρατηγικές digital marketing για ξενοδοχεία σε συνδυασμό με ποιοτικό περιεχόμενο, που μπορούν να έχουν ισχυρή συμβολή στην αύξηση της ζήτησης με την ανάπτυξη των άμεσων κρατήσεων. Ομιλητές προερχόμενοι από εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε διάφορους επιμέρους κλάδους παρουσίασαν τις στρατηγικές αυτές, οι οποίες συνοπτικά είναι:

  • Σύγχρονη ιστοσελίδα με ονομασία domain που παραπέμπει ξεκάθαρα στο όνομα του ξενοδοχείου 
  • Ανάπτυξη αναγνωρισιμότητας του brand ώστε να ξεχωρίζουν σε όλα τα κανάλια διανομής
  • Responsive ιστοσελίδα με ποιοτικό περιεχόμενο που διευκολύνει την πλοήγηση από διαφορετικές φορητές συσκευές και δεν υπολείπεται των λειτουργιών που προσφέρονται στην πλοήγηση από σταθερό υπολογιστή. Εμπλουτισμός της με χρήσιμο περιεχόμενο που δεν εξαντλείται στις υπηρεσίες του ξενοδοχείου αλλά περιλαμβάνει και βίντεο, το οποίο συνεχίζει να αποτελεί κορυφαία τάση στο τουριστικό μάρκετινγκ, φωτογραφίες από το ξενοδοχείο και τον προορισμό κτλ.
  • Η ιστοσελίδα χρειάζεται να έχει καλό SEΟ ώστε να «ανεβαίνει» οργανικά στις αναζητήσεις στη Google, με αποτελέσματα που φαίνονται σε βάθος χρόνου.
  • Δημιουργία blog με περιεχόμενο με λέξεις-κλειδιά (keywords). Αυτό βοηθά πολλούς ταξιδιώτες που διαφορετικά δεν θα ανακάλυπταν το ξενοδοχείο να πλοηγηθούν στις σελίδες του blog του. Το περιεχόμενο πρέπει να είναι φρέσκο για να βρίσκεται ψηλά στις αναζητήσεις στη Google και πρέπει να περιλαμβάνει ταξιδιωτικά tips και προτάσεις στον προορισμό. 
  • Κτίσιμο εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές, με τη δημοσιοποίηση στην ιστοσελίδα βραβείων που έχει αποσπάσει η μονάδα, θετικών κριτικών από επισκέπτες και προστασία ssl στους πελάτες κατά της υποκλοπής των προσωπικών δεδομένων τους.
  • Κεντρική διαχείριση των κρατήσεων από όλες τις πλατφόρμες, booking engine για απευθείας κρατήσεις.

Οι ειδικοί επισήμαναν επίσης τη σημασία των εφαρμογών στο κινητό (mobile apps) στο digital marketing. Όπως είπαν, η εφαρμογή στο κινητό βελτιώνει την εμπειρία κράτησης, συμβάλλει στη συγκέντρωση χρήσιμων δεδομένων για αξιοποίησή τους στην προώθηση του ξενοδοχείου, ενισχύει την αναγνωρισιμότητα του brand (λογότυπο), διευκολύνει την εξυπηρέτηση πελατών, μπορεί να προσφέρει μεσω του προγράμματος επιβράβευσης ειδικές τιμές στους επαναλαμβανόμενους επισκέπτες και υπηρεσίες εκτός ξενοδοχείου (π.χ. εστιατόρια) σε προνομιακές τιμές, μπορεί να λειτουργήσει πέρα από κέντρο πωλήσεων για το ξενοδοχείο και ως ταξιδιωτικός οδηγός για τους επισκέπτες και πρέπει να είναι στη γλώσσα του target group του ξενοδοχείου.

Οι 5 βασικές στρατηγικές ενέργειες digital marketing για τα ξενοδοχεία, που δημιουργούν ζήτηση για συγκεκριμένες προσφορές και ανεβάζουν τις απευθείας κρατήσεις, είναι:

  • SEo | Ειδική στρατηγική Search Engine optimization που ανεβάζει το ξενοδοχείο ψηλά στην κατάταξη αποτελεσμάτων της Google, με τα πρώτα αποτελέσματα στο πρώτο 6μηνο.
  • Social media marketing με στόχο σε συγκεκριμένα δημογραφικά χαρακτηριστικά επισκεπτών στους οποίους στοχεύει το ξενοδοχείο. 
  • Διαφήμιση στο διαδίκτυο
  • Email marketing | Συμβάλλει στην επικοινωνία με πελάτες που έχει ήδη η μονάδα, ενημερώνοντάς τους για νέες υπηρεσίες μέσω newsletter, προσφορές σε συγκεκριμένες ομάδες επισκεπτών κτλ.
  • Απαραίτητη κρίνεται η ανάλυση των δεδομένων, και εάν κριθεί απαραίτητο, η αλλαγή στρατηγικής για καλύτερα αποτελέσματα.

Στη θεματική ενότητα Social media αναδείχτηκε αρχικά η χρήση τους ως κορυφαία ψηφιακά εργαλεία για την προώθηση και την προβολή του ξενοδοχείου. Οι ομιλητές στις παρουσιάσεις τους ανάλυσαν τις διαφορετικές λειτουργίες τους, τους ξεχωριστούς χειρισμούς και χρήσεις τους, αλλά και την κρισιμότητα τους ως κανάλια πώλησης των ξενοδοχείων. Επί χάρτου τέθηκαν τα μεγαλύτερα social media, το Facebook, το Instagram, το Google my Business κ.α. Παρουσιάστηκαν παραδείγματα για συχνά λάθη αλλά και σωστές πρακτικές, ενώ ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο marketing μέσω social media.

Πωλήσεις

Στη θεματική ενότητα Strategy, Sales & Distribution, το ενδιαφέρον των ακροατών κορυφώθηκε καθώς η στρατηγική, οι πωλήσεις και τα κανάλια διανομής είναι σήμερα το απόλυτο ζητούμενο για τον ξενοδόχο. Όπως αναλύθηκε από τους ομιλητές, η ανάπτυξη της σωστής στρατηγικής είναι αυτή που θα οδηγήσει σε επιτυχημένες πωλήσεις, που θα επιτευχθούν μέσω των σωστών καναλιών. Οι ειδικοί έδωσαν οδηγίες και λύσεις για την σωστή τιμή και τιμολόγηση των δωματίων, παρουσίασαν τις μεγάλες δυνατότητες των online booking engines, που οδηγούν σε απευθείας κρατήσεις, ενώ σε επιμέρους ομιλίες εκπρόσωποι της παγκόσμιας αγοράς των καναλιών διανομής, παρουσίασαν τη δική τους στρατηγική και την ελληνική αγορά, ενώ παρουσιάστηκαν επιτυχημένα case studies ελληνικών ξενοδοχείων σε αυτούς τους τομείς. Στο τέλος της ενότητας, παρουσιάστηκε ένα επιτυχημένο case study ελληνικού ξενοδοχείου που κατάφερε με την σωστή στρατηγική πωλήσεων, να αυξήσει την πελατεία του.

Στη θεματική ενότητα Innovative Startups & Applications παρουσιάστηκαν στο κοινό οι πλέον καινοτόμες και πρωτοπόρες ελληνικές start up επιχειρήσεις οι οποίες εξήγησαν τα προϊόντα τους που βρίσκουν εφαρμογή και δίνουν λύσεις στις σύγχρονες ανάγκες του ξενοδοχείου. Παρουσιάστηκαν applications για τον ιδανικό virtual concierge για το σύγχρονο ταξιδιώτη, έξυπνες εφαρμογές για τη διαχείριση απαντήσεων σε απευθείας αιτήματα των πελατών ξενοδοχείων, εργαλεία που έχει στα χέρια του ένα μικρό ή μεσαίο ξενοδοχείο, καθώς και αυτοματισμοί και ψηφιακές λύσεις για τους ταξιδιώτες του μέλλοντος. 

Ποιοτικό περιεχόμενο

Στη θεματική ενότητα, Content as hotel asset παρουσιάστηκαν όλα τα στοιχεία που απέδειξαν ότι το περιεχόμενο αποτελεί σήμερα ένα από τα βασικότερα όπλα του ξενοδοχείου για την σωστή παρουσίαση του με στόχο την προσέλκυση της επιθυμητής πελατείας. Οι ομιλητές, ο καθένας στον τομέα του, εξήγησε την έννοια του κάθε είδους περιεχομένου, που χρησιμοποιείται για την εμφάνιση, την προβολή και την προώθηση, ενός ξενοδοχείου, δηλαδή τα κείμενα, το βίντεο, οι φωτογραφίες, τα newsletters και η τοποθέτηση αυτών με το σωστό τρόπο, σε ψηφιακά και μη εργαλεία, όπως websites, social media, μπροσούρες, κλπ. Οι ομιλητές εξήγησαν πως η νέα πραγματικότητα των δημοσιογράφων, bloggers και infl uencers τους θέλει να ταξιδεύουν, να γράφουν, να μεταδίδουν και να επηρεάζουν καθοριστικά τους ακόλουθους τους στις επιλογές τους.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη σπουδαιότητα του SEO -Search Engine Optimization. Αναλύθηκε η σωστή παραγωγή, η χρήση και η σημασία όλων των στοιχείων, ώστε να μπορούν να λειτουργούν σωστά και να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις.

Ανάδειξη της εμπειρίας

Έμφαση δόθηκε και στην εμπειρία έξω από τα ξενοδοχεία που πρέπει ο ξενοδόχος να προβάλει και να προσφέρει, εμπλουτίζοντας το τουριστικό πακέτο του επισκέπτη του. Όπως τονίστηκε μόλις το 24% των ταξιδιωτών επιλέγουν και κλείνουν activities πριν την άφιξή τους στον προορισμό. Ωστόσο, η εμπειρία βρίσκεται πλέον στο επίκεντρο του ταξιδιού και ολοένα και περισσότεροι συνδυάζουν τις δραστηριότητες με τη διαμονή τους. Αυτές μπορεί να περιλαμβάνουν τις καλύτερες ξεναγήσεις, bars, εστιατόρια, shopping malls, cooking lessons κλπ., εμπειρίες δηλαδή με τις οποίες θα νιώσουν και οι ίδιοι ως locals.

Η ενημέρωση οφείλει να γίνεται ανάλογα με τις προτιμήσεις του πελάτη, ώστε αυτός μετά να νιώθει ευγνωμοσύνη προς το ξενοδοχείο για την παροχή των υπηρεσιών αυτών. Το ρόλο αυτό αναλαμβάνει ο receptionist ή ο concierge και χρησιμοποιεί ως εργαλεία έντυπα και χάρτες για τους επισκέπτες με όλες τις τοποθεσίες των παραπάνω.