Οι ξενοδοχειακές τάσεις του 2018 που δίνουν το στίγμα της νέας χρονιάς

Α Decrease font Enlarge font
Οι ξενοδοχειακές τάσεις του 2018 που δίνουν το στίγμα της νέας χρονιάς

Οι εξελίξεις στους τομείς των νέων τεχνολογιών, της αρχιτεκτονικής και διακόσμησης, της αειφορίας και της εξυπηρέτησης πελατών έπαιξαν, για άλλη μια χρονιά, σημαίνοντα ρόλο στον καθορισμό των παγκόσμιων τάσεων στον ξενοδοχειακό κλάδο. Ρίχνοντας μια ματιά προς τα πίσω στη χρονιά που τελειώνει, αρχίζει να γίνεται πλέον πιο εμφανής η πορεία που θα ακολουθήσει την επόμενη χρονιά η βιομηχανία της φιλοξενίας.

Ακολουθούν οι πιο σημαντικές ξενοδοχειακές τάσεις όπως διαμορφώθηκαν μέσα στο 2018 και τις κατέγραψε η trivago.

Διανομή

Οι απευθείας κρατήσεις στα site των ξενοδοχειακών brands μέσα από μηχανές metasearch αποδεικνύεται η πιο σημαντική τάση στις κρατήσεις, προσφέροντας υψηλές αξίες στα ξενοδοχεία και ταυτόχρονα άνετη διαδικασία στον ταξιδιώτη. Επιπλέον, περισσότεροι ταξιδιώτες άρχισαν από το 2017 να αναζητούν εναλλακτικά καταλύματα για τις διακοπές τους (π.χ. εξοχικές κατοικίες) και ήδη φέτος πολλά κανάλια διανομής ενέταξαν και αυτή την κατηγορία διαμονής δίπλα στα ξενοδοχειακά δωμάτια, μια τάση που αναμένεται να συνεχιστεί και του χρόνου.

Τεχνολογία

Blockchain, cloud και mobile αποτελούν τις νέες τεχνολογίες που αναμένεται να επηρεάσουν σημαντικά την ξενοδοχειακή βιομηχανία τα επόμενα χρόνια.
Οι συναλλαγές με bitcoin μπορεί να μην έχουν επηρεάσει την ελληνική αγορά, στο εξωτερικό όμως εκφράζονται φόβοι ότι η τεχνολογία blockchain πάνω στην οποία βασίζεται η συναλλαγή με εικονικά νομίσματα ενδέχεται να αναστατώσει και τα ξενοδοχεία.

Από την άλλη, όσο τα ξενοδοχεία επικεντρώνουν την προσοχή τους στη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών και την εμπειρία του πελάτη, επενδύουν σε συστήματα διαχείρισης που βασίζονται στο cloud (cloudbased management systems), επιχειρώντας να εξορθολογήσουν τις λειτουργικές διαδικασίες και να διευκολύνουν την εσωτερική επι- κοινωνία μεταξύ του προσωπικού.

Τέλος, η άνοδος των mobile συσκευών έχει επεκταθεί και στον ξενοδοχειακό κλάδο που βλέπει τις κρατήσεις του να αυξάνονται από αυτά τα μέσα και νιώθει την πίεση να αυξάνεται προκειμένου να προσφέρει στους πελάτες του την υπέρτατη εμπειρία στις κινητές συσκευές, με τη λειτουργία αναζήτησης με φωνητική ανταπόκριση να βρίσκεται προ των πυλών.

Δωμάτια

Όλο και περισσότερα δωμάτια που έχουν εμπνευστεί από το Internet-of-Things είδαμε να κάνουν την εμφάνισή τους το 2018, ρυθμίζοντας αυτόματα το φωτισμό και τη θερμοκρασία και μεταφέροντας τις αγαπημένες τους επιλογές του Netflix από τα smartphones στις τηλεοράσεις.

Σε ό,τι αφορά την αρχιτεκτονική και εσωτερική διακόσμηση, η απλότητα, η αύξηση των κοινόχρηστων χώρων, η ενσωμάτωση περισσότερων ζωντανών φυτών και φυσικού φωτός κυριαρχούν ενώ η προσθήκη περισσότερων (διακριτικών) πριζών ρεύματος θα ήταν μια καλή ιδέα.

Προγράμματα αφοσίωσης

Το word of mouth έχει γίνει ψηφιακό και έχει μεγάλη επίδραση στους ταξιδιώτες που κάνουν online τις κρατήσεις τους. Κάτι που σημαίνει ότι το βάρος πέφτει στη διαχείριση της online φήμης για την αύξηση τόσο των κρατήσεων όσο και της αφοσίωσης των πελατών. Τα ίδια τα προγράμματα αφοσίωσης (loyalty programs) αναβαθμίζονται με νέες ιδέες και προσφορές ενώ οι ειδικές προσφορές που εκδίδουν ανά διαστήματα τα ξενοδοχεία ενθαρρύνει τους πελάτες σαν προχωρούν σε απευθείας κρατήσεις.

Αειφορία

Η παγκόσμια πίεση για μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της βιομηχανίας της φιλοξενίας έχει αναγκάσει τα ξενοδοχεία να αναζητούν τρόπους μείωσης των εκπομπών αερίων μέσω των σχετικών τεχνολογικών επιτευγμάτων ενώ η καταγραφή των στόχων αλλά και των μετρήσιμων αποτελεσμάτων αποτελούν τη νέα πρόκληση.