Έρευνα Phocuswright | Δεν αρέσει στους ταξιδιώτες η υποβολή προσωπικών δεδομένων

Α Decrease font Enlarge font
Έρευνα Phocuswright  | Δεν αρέσει στους ταξιδιώτες η υποβολή προσωπικών δεδομένων

Σημαντικά ευρήματα για το μέλλον και τις προοπτικές του ελληνικού τουρισμού στην μετα πανδημία εποχή προκύπτουν από την έρευνα για τους οδηγούς  ικανοποίησης πελατών σε μια ανανεωμένη ταξιδιωτική αγορά που παρουσιασε  ο Peter O'Connor, Senior Market Analyst της Phocuswright στα πλαίσια του 5ου Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας που επέστρεψε ως υβριδικό γεγονός, το Σάββατο 27 Νοεμβρίου 2021 στο Metropolitan Expo.

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας:

  • Η διάθεση για ταξίδια παραμένει ισχυρή κι αναμένεται να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο με αποτέλεσμα να εδραιώνεται η αισιοδοξία για επαναφορά του κλάδου στα επίπεδα του 2019 στο εγγύς μελλον.
  • Ο φόβος για μόλυνση κατα την διάρκεια του ταξιδιού καθώς και ταλαιπωρία λόγω ελέγχων, ενδεχόμενης καραντίνας κλπ έχει μειωθεί αλλά δεν έχει εξαφανισθεί τελείως, με αποτέλεσμα η ασφάλεια κι η υγεινή να εξακολουθούν να αποτελούν σημαντικούς παράγοντες για την επιλογή του προορισμού.
  • Σημαντικά ενοχλημένοι δηλώνουν οι τουριστες από την υποχρέωση να υποβάλουν τα προσωπικά τους δεδομένα στα πλαίσια των διαφόρων ελέγχων κατα την διάρκεια των ταξιδιών τους καθώς εκφράζουν φόβο για παραβίαση της ιδιωτικότητας τους από διάφορες υπηρεσίες και φορείς.
  • Η βιωσιμότητα (sustainability) εξακολουθεί να αποτελεί την πλέον κυριαρχη τάση στην τουριστική βιομηχανία καθώς η πανδημία αύξησε ακόμη περισσότερο την ευαισθησία και τον σεβασμό των ταξιδιωτών για την προστασία του περιβάλλοντος, την κατανάλωση τοπικών και οργανικών τροφίμων και γενικότερα την βέλτιστη διαχείριση των φυσικών πόρων.
  • Διαφαίνεται μια τάση για μικρότερης διάρκειας διακοπές με έμφαση στην χαλάρωση, την ξεκούραση, την οικογένεια. Η ευελιξία στην ακυρωτική πολιτική (cancelation policy), η δυνατότητα επιστροφης χρημάτων (refunds) και συνολικά το value for money αποτελούν σημαντικούς καθοριστικούς παράγοντες, με δεδομένο ότι η πανδημία έχει πλήξει σημαντικά τα εισοδήματα πολλών καταναλωτών.
  • Η πανδημία έχει ενισχύσει ακόμη περισσότερο την τάση για διακοπές σε μεμονωμένα καταλύματα, αντί σε ξενοδοχεία, και κρατήσεις αλα καρτ μέσω του Διαδικτύου.