Τα φυτά «ανεβάζουν» την βαθμολογία των ξενοδοχείων

Α Decrease font Enlarge font
Τα φυτά «ανεβάζουν» την βαθμολογία των ξενοδοχείων

Τα φυτά στον εσωτερικό και στον περιβάλλοντα χώρο ενός ξενοδοχείου, επηρεάζουν θετικά την εμπειρία του επισκέπτη. Σε στενή συνεργασία με τον κλάδο της φιλοξενίας, οι εξειδικευμένες εταιρείες που φροντίζουν για τον σχεδιασμό, την τοποθέτηση αλλά και τη συντήρηση των φυτών εσωτερικών και εξωτερικών χώρων, έχουν μελετήσει τους κατάλληλους τρόπους της ανάδειξης του εκάστοτε ξενοδοχείου και κατ’ επέκταση της αναβάθμισης της εμπειρίας του πελάτη, χρησιμοποιώντας φυτά. Είτε πρόκειται για ξενοδοχείο πέντε αστέρων, είτε για τουριστικό κατάλυμα ή καζίνο, τα φυτά και τα λουλούδια αποτελούν σημαντικό «όπλο» της επιχείρησης.


Τα φυτά εσωτερικού χώρου κάθε είδους και σε οποιαδήποτε διάταξη, προκαλούν την αίσθηση πολυτέλειας. Όταν ο επισκέπτης φθάνει στο lobby του ξενοδοχείου, για παράδειγμα, τις περισσότερες φορές το πρώτο του σχόλιο αφορά στα υγιή φυτά τα οποία κυριαρχούν στο χώρο, θεωρώντας τα ως ένα ευπρόσδεκτο πρώτο στοιχείο. Με την προϋπόθεση ότι τα αρώματά τους δεν είναι έντονα, τα φρέσκα λουλούδια ή φυτά μόνο θετικά προσθέτουν στην ταξιδιωτική εμπειρία.

Κατά τον σχεδιασμό κήπων για ξενοδοχεία 5 αστέρων, η δημιουργία μιας αίσθησης γνησιότητας είναι ιδιαίτερα σημαντική. Οι ηγέτες της αγοράς σε βιομηχανίες πολυτελείας προτιμούν τα ζωντανά φυτά –και ο λόγος είναι απλός. Μια μπουτίκ γνωστή για την πώληση αυθεντικού κασμιριού λόγου χάριν, θα μπορούσε να διακινδυνεύσει την αυθεντικότητά της σε περίπτωση που εγκαθιστούσε τεχνητά φυτά.

Τα ξενοδοχεία λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο. Η αυθεντικότητα αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό της πολυτέλειας στον κλάδο της φιλοξενίας, όπου οι καταναλωτές εκτιμούν ιδιαίτερα το τι είναι πολύτιμο και αληθινό. Η επιλογή φυτών εσωτερικού χώρου που πληρούν αυτή την αισθητική πολυτέλειας, μπορεί να βοηθήσει τα ξενοδοχεία να αυξήσουν την αξία τους στα μάτια των πελατών τους. Σε ορισμένες τοποθεσίες, οι ξενοδόχοι ενδέχεται να επιλέξουν μια μίξη τεχνητών φυτών υψηλής ποιότητας τα οποία φαίνονται ρεαλιστικά, αν και οι ειδικοί παραδέχονται ότι τα πραγματικά φυτά για τα ξενοδοχεία είναι σαφώς καλύτερη επιλογή.

Η προσθήκη φυτών σε κοινόχρηστους χώρους, επιδρά ευχάριστα στην ψυχολογία του πελάτη. Οι έμποροι, ήταν μεταξύ των πρώτων που ανακάλυψαν ότι με την τοποθέτηση λουλουδιών, φυτών εσωτερικού χώρου και συνθέσεων στην είσοδο ενός καταστήματος, οι πελάτες συσχέτιζαν το κατάστημα με τη φρεσκάδα και ήταν πιο σίγουροι για την ποιότητα των προσφερόμενων προϊόντων. Στο σημερινό περιβάλλον της φιλοξενίας, οι πελάτες είναι διατεθειμένοι να αφιερώσουν περισσότερο χρόνο σε έναν χώρο και να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα, όταν βρίσκονται περιτριγυρισμένοι από υγιή φυτά.

Συνεπώς, τοποθετώντας και διατηρώντας φρέσκα φυτά και λουλούδια, ανεβαίνει και η αξιολόγηση του ξενοδοχείου και των εστιατορίων του. Εύλογα, η προσθήκη του σωστού φυτού μπορεί να βελτιώσει άμεσα το περιβάλλον σε ένα ξενοδοχείο 4 ή 5 αστέρων. Για παράδειγμα, οι ταξιδιωτικές εφαρμογές που είναι εγκατεστημένες στις έξυπνες συσκευές, πολλές φορές απαιτούν την ύπαρξη φρέσκων λουλουδιών στα δωμάτια των ξενοδοχείων 4 αστέρων και τη διατήρηση υγιών φυτών και λουλουδιών στα δωμάτια αλλά και στις κοινόχρηστες τουαλέτες των ξενοδοχείων 5 αστέρων.

Γενικότερα, η διατήρηση των φυτών είναι ιδιαίτερα σημαντική σε ξενοδοχεία πλέον των 3 αστέρων, αφού οι επισκέπτες αναμένουν να βιώσουν κάτι περισσότερο από ό,τι θα βίωναν στον δικό τους χώρο. Μία ακόμη θαυμάσια ιδέα για τα ξενοδοχεία 5 αστέρων, είναι η δημιουργία ζωντανού τοίχου ή πράσινου τείχους. Οι ζωντανοί τοίχοι συντίθενται από κισσόφυτα φυτά που αναπτύσσονται χρησιμοποιώντας εξειδικευμένα φώτα και ένα κρυφό σύστημα ποτίσματος. Παρέχουν οξυγόνο, καθαρό αέρα και μπορούν να εξασφαλίσουν ηχομόνωση, προσθέτοντας εμφάνιση και αίσθηση δροσιάς σε έναν χώρο.

Ποιοτικές και οικονοµικές λύσεις

Ζωντανοί τοίχοι ή φρέσκα λουλούδια - όλα πρέπει να φροντίζονται ανά πάσα στιγμή. Αν τα φυτά φαίνονται ή είναι σε κακή κατάσταση, θα μπορούσε να κοστίσει αρκετά στη βαθμολογία μιας επιχείρησης - και αυτός είναι ένας καθοριστικός παράγοντας για τους επισκέπτες που επιλέγουν να μείνουν σε ένα ξενοδοχείο ή να επισκεφθούν ένα εστιατόριο. Αυτές οι αξιολογήσεις είναι σημαντικές για την ανάπτυξη και τη συνεχιζόμενη επιτυχία ενός ξενοδοχείου.

Όσον αφορά στους εξωτερικούς χώρους, εκτός από τα δέντρα και τα φυτά τα οποία θα πρέπει να επιλεγούν προσεκτικά, ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες της εκάστοτε περιοχής αλλά και την τοπική χλωρίδα, υπάρχουν σήμερα ποιοτικές και οικονομικές λύσεις που αφορούν κυρίως στο «γέμισμα» του ενδιάμεσου χώρου με χλοοτάπητα. Οι χλοοτάπητες που έχουν αναπτύξει οι εξειδικευμένες εταιρείες τα τελευταία χρόνια, τοποθετούνται εύκολα και γρήγορα, ενώ είναι ανθεκτικοί στις μεταβολές του καιρού.

Επίσης, χρειάζονται πολύ λιγότερο νερό από ότι στο παρελθόν, γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό για τις καταναλώσεις του ξενοδοχείου. Επιπροσθέτως, οι χλοοτάπητες νέας γενιάς δεν έχουν ανάγκη ιδιαίτερης ηλιοφάνειας και διατηρούν το βελούδινο, σκούρο πράσινο χρώμα τους σε όλη τους την επιφάνεια, με ελάχιστη φροντίδα. Η επιλογή του σωστού χλοοτάπητα είναι για την επιχείρηση μια πολύ σπουδαία επένδυση χαμηλού κόστους: Δεν υπάρχει χειρότερη εικόνα του περιβάλλοντος χώρου ενός ξενοδοχείου, από τα καφέ μπαλώματα στο έδαφος- ακόμη και όταν όλα τα δέντρα και φυτά είναι άψογα, ένα φθαρμένο γκαζόν μπορεί να μειώσει την θετική εντύπωση κατά το ήμισυ.