Οι εμπορικές κουζίνες αλλάζουν

Α Decrease font Enlarge font
Οι εμπορικές κουζίνες αλλάζουν

Προβλέψεις περιόδου 2019-2025 για την παγκόσµια βιοµηχανία αγοράς εξοπλισµού εστίασης.


Η έξυπνη κουζίνα

Το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς εξοπλισμού παροχής υπηρεσιών τροφίμων εκτιμήθηκε σε 31,64 δισ. δολάρια το 2018 και αναμένεται να επεκταθεί σε σύνθετο ποσοστό ετήσιας ανάπτυξης (CAGR) 5% κατά την περίοδο της πρόβλεψης. Παράγοντες όπως ο μεταβαλλόμενος τρόπος ζωής, η αυξημένη ζήτηση ψυκτικών προϊόντων, η αυξημένη δραστηριότητα εισαγωγών και εξαγωγών στον τομέα των τροφίμων και ποτών και οι εξελισσόμενες τάσεις της κατανάλωσης τροφίμων, συμβάλλουν σημαντικά στην ανάπτυξη. Η ανάγκη για τεχνολογικά προηγμένα προϊόντα, συσκευές Wi-Fi, Internet και συσκευές πολλαπλών λειτουργιών, αυξάνεται μεταξύ των ανθρώπων. Η υψηλή έλξη για έξυπνη κουζίνα και συνδεδεμένο εξοπλισμό αναμένεται να αυξήσει τη ζήτηση.

Ο εξοπλισμός που αφορά στην προσφορά διατροφής, ποικίλλει, ανάλογα με το μέγεθος, τη σημασία του, τον τύπο των επιχειρήσεων φιλοξενίας και τις απαιτήσεις τους. Οι κυβερνητικοί κανονισμοί και η αύξηση των απαιτήσεων καθαριότητας και υγιεινής στις εμπορικές κουζίνες, σε ξενοδοχεία και εστιατόρια, αναμένεται να έχουν θετικό αντίκτυπο στη ζήτηση προϊόντων. Η ευαισθητοποίηση σχετικά με την κατανάλωση ενέργειας και την εξέλιξη των καταψυκτών και των ψυγείων για τη συμμόρφωση με τις νέες ενεργειακές απαιτήσεις, επιτρέπει στους καταναλωτές να υιοθετούν προϊόντα υψηλής ενεργειακής απόδοσης.

Νέοι κυβερνητικοί κανονισμοί και πρότυπα έχουν καταστήσει υποχρεωτικό για τους κατασκευαστές να πληρούν τα πρότυπα του Οργανισμού Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA). Η ενισχυμένη ψηφιοποίηση και η ταχύτερη υιοθέτηση τεχνολογικά προηγμένων προϊόντων, δημιουργούν μια στροφή στον τρόπο ζωής των καταναλωτών. Αυτή η μετάβαση, δημιουργεί απαιτήσεις για εξοπλισμό κουζίνας, η οποία ενθαρρύνει αρκετούς κατασκευαστές στο να ανακαλύψουν νέους τρόπους για να ικανοποιήσουν τη ζήτηση των πελατών. Η υψηλή ζήτηση για προϊόντα υψηλής ενεργειακής απόδοσης, είναι ο κύριος παράγοντας που ωθεί τους κατασκευαστές να αναπτύξουν προηγμένα προϊόντα, τα οποία οδηγούν τις πωλήσεις συσκευών με ενεργειακή πιστοποίηση.

Οι τεχνολογικές προσθήκες που υιοθετούν οι ιδιοκτήτες εστιατορίων, όπως το δωρεάν Wi-Fi, η διαδικτυακή υπηρεσία παραγγελιοληψίας τροφίμων, οι στοχοθετημένες εκστρατείες κοινωνικών μέσων ενημέρωσης και άλλες τεχνολογικές εξελίξεις, έχουν ενισχύσει τη ζήτηση από τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια. Κατ’ επέκταση, η αυξανόμενη ζήτηση για υπηρεσίες από ξενοδοχεία και εστιατόρια, έχουν με τη σειρά τους ενισχύσει τις πωλήσεις των προϊόντων.

Η αυξανόμενη δημοτικότητα του Internet of Things, ελληνιστί Ίντερνετ των Πραγμάτων (IoT), οδηγεί στη ζήτηση για συσκευές με σύνδεση στο διαδίκτυο. Η τεχνολογία που έχει ως κέντρο της τον πελάτη, κερδίζει τις επιχειρήσεις εστίασης, καθώς οι εφαρμογές και τα συστήματα παραγγελίας για έξυπνες συσκευές, αναπτύσσονται για να διευκολύνουν την εργασία, αλλά και για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση για καινοτομία από μέρους των πελατών. Τα προηγμένα εργαλεία και όργανα, παρουσιάζουν ποικιλία από καινοτόμα χαρακτηριστικά, όπως αισθητήρες, ελέγχους, αποδοτικότητα, προ-προγραμματιζόμενα χαρακτηριστικά και διαδραστικό μαγείρεμα, το οποίο είναι και υπεύθυνο για την ανάπτυξη της αγοράς.

Εκτός από τις πολλές διαφορετικές εξελίξεις στην αγορά εξοπλισμού εστίασης, παράλληλα παρατηρείται και αύξηση του αριθμού των ξενοδοχείων και των επιχειρήσεων που προσφέρουν υπηρεσίες εστίασης. Αυτό αναμένεται να ενισχύσει τη ζήτηση προϊόντων κατά την περίοδο πρόβλεψης. Η ποικιλία και τα είδη των εστιατορίων, όπως το πρωινό, το μεσημεριανό, η τραπεζαρία, το à la carte, ο μπουφές, η υψηλή κουζίνα, η εξειδίκευση και τα διάφορα μπαρ, σαλόνια, αίθουσες συνεδρίων, αίθουσες ψυχαγωγίας και γενικότερα οι χώροι όπου προσφέρονται τρόφιμα, έχουν συμβάλει στην ανάπτυξη της βιομηχανίας της φιλοξενίας.

Το µερίδιο της αγοράς στον εξοπλισµό κουζίνας

Το 2018, ο κλάδος του εξοπλισμού κουζίνας, αντιπροσώπευε πάνω από το 39,8% του συνολικού μεριδίου της αγοράς από πλευράς εσόδων και αναμένεται να ηγηθεί της αγοράς κατά την περίοδο πρόβλεψης. Ο κλάδος εξαπλώνεται περαιτέρω στον εξοπλισμό προετοιμασίας μαγειρέματος και ποτών. Η αυξανόμενη ανάγκη για σύγχρονες ανέσεις κουζίνας και η μετατόπιση της προτίμησης των καταναλωτών στην έτοιμη κουζίνα, αυξάνει τη ζήτηση. Οι έξυπνες κουζίνες και οι διάφορες καινοτομίες στη βιομηχανία, βοηθούν τις κουζίνες σε εστιατόρια και ξενοδοχεία να γίνουν αποτελεσματικές και διαχειρίσιμες. Εστιατόρια διαφόρων μεγεθών κινούνται προς τις έξυπνες συσκευές και τις συνδεδεμένες κουζίνες, για να μειώσουν τις ανάγκες κατάρτισης ή και την έλλειψη προσωπικού, εξοικονομώντας παράλληλα ενέργεια και βελτιώνοντας την ποιότητα.

Η ψύξη του µέλλοντος

Η ψύξη αναμένεται να είναι το δεύτερο κυρίαρχο ζήτημα της πρόβλεψης, λόγω της αυξανόμενης ζήτησης από την εμπορική και βιομηχανική κουζίνα. Το διεθνές εμπόριο τροφίμων έχει οδηγήσει στην εμπορία μεταποιημένων, κονσερβοποιημένων και κατεψυγμένων τροφίμων, τα οποία απαιτούν κατάλληλο εξοπλισμό ψύξης για τη μεταφορά αυτών των ειδών. Οι αυστηροί κανονισμοί και η αυξανόμενη περιβαλλοντική ανησυχία σχετικά με τη χρήση ψυκτικών μέσων με αρνητικό αντίκτυπο στην υπερθέρμανση του πλανήτη, αναμένεται να παράσχουν αρκετές ευκαιρίες ανάπτυξης στον εμπορικό εξοπλισμό ψύξης.

Στοιχεία τελικού χρήστη

Σύμφωνα με τον τελικό χρήστη, η αγορά διαιρείται σε εστιατόρια πλήρους εξυπηρέτησης (FSR), εστιατόρια Quick Service Restaurant (QSR) και άλλες κατηγορίες. Το εστιατόριο πλήρους εξυπηρέτησης, εκτιμάται ότι είναι το μεγαλύτερο τμήμα που παράγει έσοδα. Ωστόσο, από το 2019 έως το 2025, η αγορά της ταχείας εστίασης αναμένεται να αυξηθεί στο υψηλότερο σύνθετο ποσοστό ετήσιας ανάπτυξης, ήτοι 5,8%. Στα σύγχρονα εστιατόρια ταχείας εξυπηρέτησης, το γρήγορο φαγητό παρασκευάζεται με μεθόδους υψηλής επεξεργασίας και με τυποποιημένες διαδικασίες μαγειρέματος. Ο παράγοντας αυτός αναμένεται να αυξήσει τη ζήτηση του αντίστοιχου εξοπλισμού. Εξάλλου, η ζήτηση επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από την απόφαση των διευθυντών των εστιατορίων να αγοράζουν νέο εξοπλισμό, αντί να επισκευάζουν και να συντηρούν τον υφιστάμενο. Σε μια αναπτυσσόμενη οικονομία, τα καταστήματα τροφίμων συνήθως επιλέγουν να αγοράζουν νέα προϊόντα. Ωστόσο, οι πωλήσεις αντικατάστασης είναι ισχυρότερες στις περιοχές όπου, η εγκατεστημένη βάση εξοπλισμού είναι μεγαλύτερη, όπως στα ξενοδοχεία, στα τουριστικά καταλύματα και στα εστιατόρια. Άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν τη ζήτηση προϊόντων, περιλαμβάνουν την ανταλλαγή μεταξύ επισκευής και αντικατάστασης, την ηλικία του εξοπλισμού και τις φιλικές προς το περιβάλλον πτυχές του νεότερου εξοπλισμού.

Παραδείγµατα ανάπτυξης Βόρεια Αµερική

Η Βόρεια Αμερική αναμένεται να είναι η βασική περιοχή για την ανάπτυξη της αγοράς λόγω της υψηλής διείσδυσης των προϊόντων και της αυξανόμενης ανάγκης υιοθέτησης της τελευταίας τεχνολογίας. Ο αυξανόμενος ενεργός πληθυσμός και η ζήτηση για γρήγορο φαγητό οδηγούν την ανάπτυξη. Ο αριθμός των ξενοδοχείων και εστιατορίων αυξήθηκε σημαντικά λόγω του μεταβαλλόμενου τρόπου ζωής των ανθρώπων και της ζήτησης για έτοιμα προς κατανάλωση και συσκευασμένα τρόφιμα. Η περιοχή αντιπροσώπευε πάνω από το 30% του μεριδίου αγοράς από πλευράς εσόδων το 2018 και αναμένεται να καταγράψει σύνθετο ποσοστό ετήσιας ανάπτυξης άνω του 4,7% κατά την περίοδο πρόβλεψης.

Ασία-Ειρηνικός

Η Ασία και ο Ειρηνικός αναμένεται να είναι οι ταχύτερα αναπτυσσόμενες περιοχές, λόγω της παρουσίας ισχυρών οικονομιών όπως η Κίνα, η Ινδία και η Ιαπωνία. Το βιοτικό επίπεδο των ανθρώπων στις αναπτυσσόμενες χώρες, είχε ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη ξενοδοχείων και εστιατορίων. Επιπλέον, ο αυξανόμενος αριθμός οικογενειών, η ανάγκη επεξεργασίας τροφίμων στις αναπτυσσόμενες χώρες και η αύξηση της παραγωγής στην Ινδία και την Κίνα, συμβάλλουν στην περιφερειακή ανάπτυξη. Η ανάπτυξη της ξενοδοχειακής βιομηχανίας και της βιομηχανίας τροφίμων στην Ινδία, αναμένεται να συμβάλει θετικά στη συνολική αγορά.

Αφρική

Στην Αφρική, οι συνθήκες υγιεινής στη διατροφή κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος, λόγω της μεταβολής των καταναλωτικών συνηθειών, ενώ τα καταστήματα που προσφέρουν ηλεκτρονικές υπηρεσίες, όπως τη δυνατότητα πληρωμής μέσω πιστωτικών καρτών έχουν αυξηθεί, όπως η ταχεία αστικοποίηση.

Οι µεγάλοι παίκτες της παγκόσµιας αγοράς, στον εξοπλισµό εστίασης

Μερικοί από τους βασικούς παίκτες της παγκόσμιας αγοράς είναι η AB Electrolux, η Ali Group, η ITW, η Middleby Corporation, η Dover Corporation και η Manitowoc Company Inc. Οι εταιρείες αυτές, συμμετέχουν σε προγράμματα έρευνας και ανάπτυξης για τη δημιουργία προϊόντων που συμμορφώνονται με τα νέα ενεργειακά πρότυπα και τους κανονισμούς που έχουν επιβληθεί από τις κυβερνητικές αρχές.

Η μετατόπιση των προτιμήσεων των καταναλωτών από συμβατικά σε τεχνολογικά προηγμένα προϊόντα, επιτρέπει στους βασικούς παίκτες να προσφέρουν καινοτόμες συσκευές κουζίνας. Τον Σεπτέμβριο του 2016, η AB Electrolux ξεκίνησε δύο σειρές προϊόντων, που περιλαμβάνουν καινοτόμα προϊόντα κουζίνας, πλυντήρια ρούχων και στεγνωτήρια. Τον Φεβρουάριο του 2016, η Falcon Foodservice Equipment, θυγατρική της Ali Group, εισήγαγε τη σειρά F900 που περιλαμβάνει επαγγελματικό εξοπλισμό τροφοδοσίας.

Οι εταιρείες εστιάζουν επίσης στην ανάπτυξη στρατηγικών συνεργασιών και εξαγορών, για να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Για παράδειγμα, τον Δεκέμβριο του 2018, η Middleby Corporation ανακοίνωσε την εξαγορά της Crown Food Service Equipment, Ltd., της εταιρίας που ασχολείται με την κατασκευή εξοπλισμού μαγειρέματος ατμού για τη βιομηχανία τροφίμων. Οι προμηθευτές εστιάζουν επίσης στην εκκίνηση ενός προγράμματος μείωσης του κόστους στο κομμάτι των μικρών συσκευών, για την αποκατάσταση της κερδοφορίας.

 ΠΗΓΗ: Grand View Research, Market Research Report