Το ψηφιακό marketing "κλειδί" για την αύξηση των κρατήσεων στα ξενοδοχεία

Α Decrease font Enlarge font
Το ψηφιακό marketing "κλειδί" για την αύξηση των κρατήσεων στα ξενοδοχεία

Το µήνυµα του brand και η αγορά-στόχος είναι οι δύο βασικοί πυλώνες στους οποίους οφείλει να στηρίζεται το ξενοδοχειακό marketing, το οποίο µπορεί να κάνει θαύµατα στην κερδοφορία των σύγχρονων µονάδων.

Σύμφωνα με τον διεθνή πάροχο ξενοδοχειακών υπηρεσιών Siteminder, στο σύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον, η γνώση αυτή μπορεί να προσφέρει στα ξενοδοχεία τα ισχυρότερα εργαλεία για να διαμορφώσουν την καλύτερη δυνατή στρατηγική στον αγώνα τους να επικρατήσουν έγκαιρα και με επιτυχία στον ανταγωνισμό.

Ένα ξενοδοχείο, ανεξάρτητα από τον τύπο του, μπορεί να κάνει ιδιαίτερα σημαντική την παρουσία του στον ανταγωνισμό ανάλογα με τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζεται στους ταξιδιώτες και στο κοινό ταξιδιωτών στο οποίο απευθύνεται.

Οι ταξιδιώτες στους οποίους απευθύνονται τα ξενοδοχεία κατηγοριοποιούνται σε: εκείνους που αναζητούν value, στους ταξιδιώτες πολυτελείας, σε όσους ενδιαφέρονται για κοινωνικές συναναστροφές, στους ανεξάρτητους, σε όσους έχουν ανεπτυγμένη την περιέργεια για νέες εμπειρίες, στους απλούς ταξιδιώτες που προτιμούν τους ίδιους προορισμούς. Με τις διαδικτυακές κρατήσεις να αποτελούν σχεδόν το 60% του συνόλου κρατήσεων που δέχονται τα ξενοδοχεία, και τους μισούς εκ αυτών να έχουν προβεί σε κράτηση από το κινητό, οι μονάδες που δεν διαθέτουν στρατηγική ψηφιακού marketing διατρέχουν μεγάλο ρίσκο.

Ένα από τα σημαντικότερα κανάλια στα οποία εφαρμόζεται το ψηφιακό marketing είναι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ενδεικτικά:

  • το 52% των χρηστών των social media ομολογούν ότι οι φωτογραφίες φίλων τους προσφέρουν έμπνευση για ταξίδια,
  • το 76% δημοσιοποιεί φωτογραφίες από τις διακοπές,
  • το 55% κάνει “like” σε σελίδες που σχετίζονται με το ταξίδι που σχεδιάζουν,
  • το 69% των διαφημίσεων χρησιμοποιούν εικόνες,
  • το 18% βίντεο.

Πώς μπορούν να αυξηθούν οι απευθείας κρατήσεις από το Facebook

Τα ξενοδοχεία μπορούν να προσελκύσουν “like” στις σελίδες τους στο Facebook με οργανικό τρόπο, ακολουθώντας τα ακόλουθα βήματα:

  • πρόσκληση φίλων και επαφών,
  • προσθήκη συνδέσμων του Facebook στην ιστοσελίδα του ξενοδοχείου και στα email,
  • σήματα με πρόσκληση στο Facebook στα δωμάτια,
  • κίνητρα και διαγωνισμούς για επίσκεψη στη σελίδα,
  • συστηματικό ανέβασμα περιεχομένου καλής ποιότητας,
  • προώθηση της σελίδας σε άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Instagram, Twitter, Pinterest κτλ.),
  • πλήρεις πληροφορίες στη σελίδα προφίλ,
  • ευχαριστήρια μηνύματα,
  • συμμετοχή σε δημοσιεύματα με αναφορά στο όνομα της επιχείρησης. 

Ακολουθεί ο πειραματισμός με πληρωμένη διαφήμιση στο Facebook, όπως μια καμπάνια για όσους πληρούν τα κριτήρια του κοινού-στόχου του ξενοδοχείου, ενώ στη συνέχεια μπορεί να γίνει αξιοποίηση των εργαλείων του Facebook για απευθείας κρατήσεις.

Οι καταναλωτές δαπανούν 5 φορές περισσότερη ώρα στο Facebook από όση ώρα δαπανούν σε ταξιδιωτικές εφαρμογές, ιστοσελίδες και αναζητήσεις. Πάνω από το 50% εντοπίζουν ιδέες για ταξίδια ενώ πλοηγούνται στο Facebook.

Ένας αποτελεσματικός τρόπος για να αυξηθούν οι απευθείας κρατήσεις μέσω Facebook είναι η προσφορά καλύτερων τιμών σε όσους ακολουθούν τη σελίδα του ξενοδοχείου και η ενθάρρυνσή τους να κοινοποιήσουν το ξενοδοχείο στον κοινωνικό τους περίγυρο διαδίδοντας το μήνυμα εξαιρετικών εμπειριών που απέκτησαν από αυτό.

Σε αυτή την κατεύθυνση βοηθούν πληροφορίες στη σελίδα του ξενοδοχείου όπως η δημοσίευση κριτικών, ταξιδιωτικών συμβουλών, τοπικών εκδηλώσεων και εντυπωσιακών φωτογραφιών και βίντεο.

Άλλες δύο στρατηγικές είναι η χρήση της λειτουργίας στιγμιαίας κράτησης, συνδέοντας τη μηχανή κράτησης με τη σελίδα στο Facebook και η αλληλεπίδραση και ανταμοιβή των πιστών πελατών.

Ξενοδοχειακό marketing στο Instagram

Με πάνω από 1 δισ. χρήστες, το Instagram θεωρείται ένα από τα πιο αποτελεσματικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης για το ξενοδοχειακό marketing εξίσου δημοφιλές σε όλα τα είδη ταξιδιωτών, δεδομένου ότι υπάρχει λειτουργία διαφήμισης για brand με απευθείας κουμπιά για κράτηση και τρόπους επικοινωνίας, λειτουργεί αλγόριθμος στα πρότυπα του Facebook για το newsfeed για παρουσίαση σχετικού περιεχομένου και το χρησιμοποιούν ακόμη και οι μεγαλύτερες ηλικίες.

Μερικές στρατηγικές για επιτυχημένες δημοσιεύσεις είναι οι ακόλουθες:

  • Τονίστε τις υποδομές του ξενοδοχείου δημιουργώντας την εικόνα ενός τρόπου ζωής γύρω από το brand.
  • Δώστε εικόνες από το προσωπικό που εργάζεται για να κάνει τη διαμονή των επισκεπτών άψογη και διασκεδαστική.
  • Προωθήστε τον προορισμό με περιεχόμενο από τη γειτονιά, το τοπίο και τα αξιοθέατα δίνοντας μια αίσθηση του χώρου πέρα από το ξενοδοχείο.
  • Χρησιμοποιήστε hashtag, τα οποία είναι σημαντικά στο Instagram, έτσι ώστε οι χρήστες να εντοπίζουν το ξενοδοχείο στις αναζητήσεις, καθώς δεν είναι δυνατή η προσθήκη συνδέσμου στις δημοσιεύσεις.

Βίντεο

Το βίντεο θα πρέπει να αντιμετωπίζεται ως απόλυτη προτεραιότητα στις στρατηγικές marketing των ξενοδοχείων. Στο YouTube ένα δισ. άνθρωποι παρακολουθούν πάνω από 6 δισ. ώρες υλικού βίντεο μηνιαίως. Οι άνθρωποι θυμούνται το 20% όσων ακούν, το 30% όσων βλέπουν και το 70% όσων ακούν και βλέπουν.

Στο ψηφιακό περιβάλλον:

  • η πιθανότητα να εμφανιστεί η σελίδα σας στην πρώτη σελίδα των αναζητήσεων Google αυξάνεται κατά 53 φορές εάν στη σελίδα υπάρχει βίντεο,
  • οι άνθρωποι τείνουν να βλέπουν και να κοινοποιούν 10 φορές περισσότερο υλικό βίντεο,
  • το 20% των χρηστών διαβάζουν κείμενα ενώ το 80% παρακολουθούν βίντεο για το ίδιο περιεχόμενο,
  • το 74% της κίνησης στο διαδίκτυο το 2017 οφειλόταν στα βίντεο και μέσα στην τελευταία διετία αυξήθηκε στο 80%,
  • στο ξενοδοχείο, είναι 67% πιο πιθανό το να πραγματοποιηθεί κράτηση όταν υπάρχει περιήγηση με βίντεο,
  • ο ρυθμός κλικ στα email που περιλαμβάνουν βίντεο αυξάνεται κατά 96%,
  • το 76% των χρηστών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα κοινοποιούσαν κάποιο βίντεο εάν ήταν διασκεδαστικό,
  • το 65% παρακολουθεί βίντεο για να εμπνευσθεί για την επιλογή προορισμού διακοπών και το 54% χρησιμοποιεί το βίντεο στην επιλογή καταλύματος.

Προσέγγιση ταξιδιωτών από το κινητό

Η Google πρόσφατα ανακοίνωσε ότι οι αναζητήσεις χρηστών σε κινητά ξεπέρασαν τις αντίστοιχες σε σταθερούς υπολογιστές, αναδεικνύοντας την ευρεία κλίμακα στη χρήση τους. Συνεπώς, τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία χρειάζεται να προσαρμόσουν τις στρατηγικές marketing σε αυτή την τάση δίνοντας μεγάλη έμφαση στα κινητά ώστε να προσελκύσουν διεθνείς επισκέπτες. Όλα ξεκινούν με τη δημιουργία ιστοσελίδας ειδικά για πλοήγηση από το κινητό καθώς η εμπειρία πριν την κράτηση είναι εξαιρετικά σημαντική δηλαδή η απόκριση της σελίδας του ξενοδοχείου από τις φορητές συσκευές. Σε αυτό το επίπεδο τα ξενοδοχεία πρέπει να προσφέρουν ξεκάθαρες πληροφορίες στη σελίδα για κινητά χωρίς την ανάγκη για «ζουμ», ευδιάκριτη γραμματοσειρά, περιορισμένα αναδυόμενα παράθυρα, κλήση με ένα κλικ, ενσωμάτωση του Google Maps, εμφανές λογότυπο με σύνδεσμο, εύκολη πρόσβαση στη μπάρα αναζήτησης και το ημερολόγιο, φόρμες έξυπνης συμπλήρωσης, ταχύτητα πλοήγησης και διαφορά μεταξύ φωτογραφιών και χρωμάτων που κάνουν την ιστοσελίδα ελκυστική.

Hotel SEO

H βελτίωση της κατάταξης των ξενοδοχείων στα αποτελέσματα των διαδικτυακών αναζητήσεων είναι κριτικής σημασίας αφού οι σελίδες αποτελεσμάτων συγκεντρώνουν πάνω από το 90% του συνολικού traffic. Για να γίνει αυτό χρειάζεται προσαρμογή στις συνεχείς αλλαγές που εισάγει η Google στους αλγόριθμους αλλά και στις μεταβαλλόμενες πρακτικές SEO των ταξιδιωτικών ιστοσελίδων.

Μερικές συμβουλές για καλύτερα αποτελέσματα στη Google είναι...

  • Αποτελεσματικά keywords | Σκεφτείτε τι αναζητούν οι ταξιδιώτες στο Google κατά τον προγραμματισμό των διακοπών και την έρευνα για ξενοδοχεία στην περιοχή. Στη συνέχεια αναπτύξτε μια λίστα με keywords για να τα διασκορπίσετε στη σελίδα του ξενοδοχείου και αναλύστε την επισκεψιμότητα που προσελκύουν πριν τα τοποθετήσετε.
  • Δημιουργία λογαριασμού Google My Business | Είναι δωρεάν καταχώρηση που βελτιώνει τις πληροφορίες του ξενοδοχείου στα σωστά σημεία και διευκολύνει τους ταξιδιώτες να εντοπίσουν τις λεπτομέρειες που τους ενδιαφέρουν.
  • Χρήση των Google Hotel Ads | Υπηρεσία με πληρωμή που προβάλλει το ξενοδοχείο στο Google και το Google Maps και επιταχύνει τη διαδικασία κράτησης. Επίσης, η χρέωση γίνεται αφού δημιουργηθούν τα πρώτα κλικ ή μια κράτηση και η διαφήμιση εμφανίζεται σε σχετικές αναζητήσεις των χρηστών.
  • Παρακολουθήστε τη ζήτηση και τα δεδομένα αναζήτησης | Κρατώντας επαφή με τη ζήτηση για την περιοχή, οι ξενοδόχοι μπορούν να λαμβάνουν πιο ενημερωμένες αποφάσεις για το περιεχόμενο της ιστοσελίδας του ξενοδοχείου καθώς η κατάταξη στα αποτελέσματα δεν διατηρείται μονίμως στα ίδια επίπεδα. Η εποχικότητα παίζει σημαντικό ρόλο στο τι αναζητούν οι ταξιδιώτες επομένως οι αλλαγές στα keywords για κάθε ανανέωση των πακέτων και προσφορών είναι σημαντικές.
  • Το περιεχόμενο είναι ζωτικής σημασίας | Το ποιοτικό περιεχόμενο προτιμάται από τους αλγόριθμους της Google και ανεβάζει τις πιθανότητες για μετατροπή των επισκεπτών της σελίδας σε πελάτες. Το blog με φρέσκο περιεχόμενο είναι ένα χρήσιμο εργαλείο ενώ και οι εικόνες υψηλής ποιότητας, και οι λήψεις 360 μοιρών από το ξενοδοχείο, σε συνδυασμό με keywords προσελκύουν την προσοχή των χρηστών σε καταχωρήσεις.
  • Προτεραιότητα στις διαδικτυακές κριτικές | Χρειάζεστε επαληθευμένες κριτικές, κατά προτίμηση 5 αστέρων, από άλλους ταξιδιώτες ορατές στις αναζητήσεις στο διαδίκτυο και τα site metasearch καθώς και να απαντάτε σε όσο το δυνατόν περισσότερες, ιδιαίτερα στις αρνητικές.

Marketing μέσω email

To marketing μέσω email θεωρείται μία από τις πιο οικονομικές μεθόδους προσέγγισης ταξιδιωτών και αύξηση των απευθείας κρατήσεων. Εκτιμάται ότι με αυτό τον τρόπο, για κάθε 1 δολάρια δαπάνης επιστρέφουν 38 δολάρια στην επιχείρηση. Πρώτο βήμα είναι η βελτίωση της λίστας email με ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά.

Μερικά σημαντικά εργαλεία είναι:

  • Στοχεύστε σε επαναλαμβανόμενους επισκέπτες | Είναι ευκολότερο και πιο οικονομικό. Οι στατιστικές δείχνουν ότι η προσέλκυση νέων επισκεπτών μπορεί να κοστίζει 5 έως 8 φορές το ποσό που δαπανάται για να διατηρηθούν οι επαναλαμβανόμενοι.
  • Αξιοποιήστε την υψηλή σεζόν | Υπενθυμίστε στους επισκέπτες σας, νέους και παλαιούς, γιατί θα πρέπει να κάνουν κράτηση στο ξενοδοχείο, με θεματικά email διακοπών, ειδικές εκπτώσεις και εξατομικευμένα κίνητρα, για διαμονή την υψηλή σεζόν βάσει δεδομένων πληρότητας του ξενοδοχείου.
  • Τα δεδομένα πελατών είναι το «κλειδί» | Μαζέψτε τα email από τις κρατήσεις και χρησιμοποιήστε τα εγκαίρως για να στείλετε προσφορές για συγκεκριμένες περιόδους. Απαραίτητο στοιχείο στις καμπάνιες και τις προσφορές είναι η εξατομικευμένη προσφορά, γι’ αυτό χρειάζεται κατηγοριοποίηση των συνδρομητών.
  • Βελτίωση των ωρών αποστολής | Τα email πρέπει να σχετίζονται άμεσα με τις ανάγκες και προτιμήσεις των ταξιδιωτών, γι’ αυτό θα πρέπει να αποστέλλονται σε ώρες που είναι πιθανότερο να τα ανοίξουν ανάλογα με τη ζώνη ώρας στην οποία βρίσκονται.
  • Χρήση σύντομων και άμεσων φράσεων στον τίτλο | Τόσο οι άμεσες φράσεις όσο και τα ξεκάθαρα οφέλη των ταξιδιωτών, ενθαρρύνουν τους ταξιδιώτες να ανοίξουν το email. Δοκιμάστε ένα εργαλείο αυτοματισμού marketing για τη δοκιμή διαφορετικών τίτλων και την αποτελεσματικότητά τους.
  • Χρήση εντυπωσιακών εικόνων | Οι ελκυστικές φωτογραφίες από το ξενοδοχείο και τον προορισμό πάντα προσελκύουν την προσοχή.