Xenia Digi Hotel 2019: Τι πρέπει να προσέξουν τα ξενοδοχεία στις on line κρατήσεις- Οι τάσεις για το 2020

Α Decrease font Enlarge font
Xenia Digi Hotel 2019: Τι πρέπει να προσέξουν τα ξενοδοχεία στις on line κρατήσεις- Οι τάσεις για το 2020Ο συντονιστής του πάνελ κ.Γιάννης Δεληγιαννάκης και οι ομιλητές κυρία Βίκυ Δορζιώτη και οι κύριοι Γιάννης Κουτσόπουλος και Άρης Ικκος

Αυξητική τάση στις on line κρατήσεις στα ξενοδοχεία παρατηρείται μετά την πτώχευση του Thomas Cook, όπως τονίστηκε σήμερα στο πάνελ Xenia Digi Hotel 2019, στην έκθεση ΧΕΝΙΑ, με θέμα “Στρατηγικές online πωλήσεων σε χρονιές χαμηλών προκρατήσεων – Το παράδειγμα του 2019”.

Συντονιστής του πάνελ ήταν ο κ.Γιάννης Δεληγιαννάκης / Information Technology Consultant και ομιλητές η κυρία Βίκυ Δορζιώτη / Axia Hospitality και οι κύριοι Γιάννης Κουτσόπουλος / Abouthotelier και Άρης Ικκος / IΝΣΕΤΕ.

Οι βασικές διαπιστώσεις από τη συζήτηση είναι:

** Το ξενοδοχείο πρέπει να δίνει τις ίδιες τιμές που έχει στην ιστοσελίδα του στις μεγάλες διεθνείς πλατφόρμες κρατήσεων. Ο πελάτης μπορεί πλέον εύκολα να εξακριβώσει τις τιμές και εάν δει διαφορά τιμής θα στραφεί στην πλατφόρμα και όχι στην ιστοσελίδα του ξενοδοχείου.

Μπορεί, ωστόσο, το ξενοδοχείο να δίνει υψηλότερη τιμή, εφόσον προσφέρει κάποιες έξτρα παροχές.

** Επίσης, κρίνεται επιβεβλημένο το ξενοδοχείο να δίνει τον ίδιο αριθμό δωματίων στους OTA'S.

** Οι μεγάλες πλατφόρμες προχωρούν, σιωπηλά, σε κυρώσεις στα ξενοδοχεία, που δεν είναι συνεπή στην έγκαιρη πληρωμή της προμήθειάς τους. Έχει διαπιστωθεί ότι ασυνεπή ξενοδοχεία μεταφέρονται πολύ πίσω στη σειρά στους καταλόγους των OTA'S, χωρίς καμιά προειδοποίηση.

Οι τάσεις για το 2020

Οι ομιλητές συμφώνησαν ότι το 2020 θα είναι χρονιά σταθεροποίησης, εκτός απροόπτου, για τον ελληνικό τουρισμό, εκτιμώντας ότι από τα ισχυρά πλεονεκτήματα της χώρας μας είναι η διασπορά των αφίξεων από πολλές ξένες αγορές. 

Το γεγονός αυτό, όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο κ.Άρης Ίκκος, Επιστημονικός Διευθυντής του Ινστιτούτου του ΣΕΤΕ (ΙΝΣΕΤΕ), ενδέχεται να επιφέρει ακόμη και περαιτέρω αύξηση των ταξιδιωτικών εισπράξεων, εφόσον συνεχισθούν οι εφετινές τάσεις. Συγκεκριμένα το 2019 καταγράφεται ισχυρή αύξηση των αφίξεων τουριστών από μακρινές αγορές, όπως οι ΗΠΑ και η Κίνα, που έχουν υψηλή δαπάνη. Ειδικά από την Κίνα αναμένεται νέα αύξηση, καθώς δρομολογείται η αύξηση των πτήσεων προς τη χώρα μας, ενώ αύξηση πτήσεων έχουμε και από τις ΗΠΑ.

Η εκτίμηση αυτή δεν ισχύει για κάθε επιχείρηση της χώρας, καθώς διαφορετικές αγορές προριμούν διαφορετικούς προορισμούς, σε ορισμένους προορισμούς η αύξηση της προσφοράς κλινών ενδέχεται να υπερβαίνει την αύξηση της ζήτησης και, βέβαια, παραμένει το θέμα της υπεροφορολόγησης του κλάδου.

Στις τάσεις, που θα επηρεάσουν τον τουρισμό τα επόμενα χρόνια, ο κ.Ίκκος ανέφερε τις ακόλουθες:

** Η κλιματική αλλαγή και οι συνέπειές της στον τουρισμό θα συνεχίσουν να βρίσκονται στην επικαιρότητα. Μελέτη, πάντως, του ΙΝΣΕΤΕ με την Ακαδημία Αθηνών εκτιμά ότι οι κλιματικές συνθήκες στο Αιγαίο θα επιδεινωθούν σε μικρότερο βαθμό απ’ ότι στις χώρες της Δυτικής Μεσογείου. Στην ίδια μελέτη, εκτιμάται ότι οι ορεινές περιοχές της χώρας μας, σε υψηλό υψόμετρο, θα αποκτήσουν ένα ιδιαίτερα ευχάριστο κλίμα. 

** Οι ταξιδιώτες άνω των 65 ετών θα αποτελέσουν μια εξαιρετικά αγορά για τους προορισμούς. Τα άτομα αυτής της ηλικίας πλέον έχουν πολύ καλή υγεία, οικονομική άνεση, δεν εξαρτώνται από οικογενειακές υποχρεώσεις και ταξιδεύουν κατά την εκτός αιχμής περίοδο, γι αυτό και θα είναι ένα κοινό περιζήτητο από τους προορισμούς.

** Η αγορά εμπειριών θα κερδίζει έδαφος τα επόμενα χρόνια. Η αγορά αυτή, με τζίρο από 120 έως 150 δισ.ευρώ, διεκδικείται ήδη από μεγάλους τουριστικούς οργανισμούς, που σπεύδουν να αγοράσουν ή να αναπτύξουν εξειδικευμένο χαρτοφυλάκιο εμπειριών, που προωθούν, καθώς η αγορά αυτή έχει υψηλότερα περιθώρια κέρδους.

** Τέλος, η γαστρονομία θα συνεχίσει να κερδίζει έδαφος στις προτιμήσεις και τις επιλογές των ταξιδιωτών, διεθνώς. 

Στις τάσεις του 2020 και των επόμενων χρόνων, οι υπόλοιποι ομιλητές, ανέφεραν:

** Πάνω από το 70% των ταξιδιωτών παγκοσμίως δηλώνουν ότι επιλέγουν προορισμούς και καταλύματα με οικολογική συνείδηση. Αυτό σημαίνει ότι τα “πράσινα” ξενοδοχεία θα γίνουν όλο και πιο δημοφιλή για τη μεγάλη μάζα των τουριστών.

Αυτή η οικολογική συνείδηση ωθεί, επίσης, τουρίστες να βοηθούν τους προορισμούς, μαζεύοντας για παράδειγμα σκουπίδια κατά τη διάρκεια της διαμονής τους, όπως και όλες τις μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες να προχωρούν στην κατάργηση των πλαστικών κάθε μορφής (πρόσφατα ανακοίνωσαν ότι καταργούν και τα πλαστικά μπουκαλάκια με σαμπουάν στο μπάνιο).

Παρεμβάσεις στη συζήτηση έγιναν από τον Χάρη Νεοφυτίδη, Operation Director της Chandris Hotel με θέμα τη Στρατηγική των Online πωλήσεων σε City Hotel, για τα resort ξενοδοχεία για το ίδιο θέμα μίλησε ο Federico Santos, υπεύθυνος για τις πωλήσεις του ξενοδοχείου The Wild by Interni στη Μύκονο, ενώ για τα Boutique Hotel, μίλησε ο Λεωνίδας Παναγάκος, ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου Πέτρα και Φως.

Το ζήτημα των μεμονωμένων κρατήσεων 

Η επόμενη ενότητα είχε ως θέμα τη Δημιουργία Ζήτησης online για Προσέλκυση Μεμονωμένων Επισκεπτών. Το θέμα αναπτύχθηκε με το συντονισμό του Πάνου Λεοντόπουλου από την Hotelistas και τη συμμετοχή του Δημήτρη Σερίφη από τη Nelios, του Θεόδωρου Κατσίμπρα από την Bookonline και του Αλέξανδρου Δαμίγου από τη Marinet.

Στη συνέχεια ο Γιώργος Χαιρέτης από την Pax More DMS παρουσίασε τη μελέτη με θέμα: Τα 2/3 των εσόδων στην Ελλάδα προέρχονται από μεμονωμένους τουρίστες. Ο Αργύρης Μπακλέζος από τη WebHotelier, αναφέρθηκε στον καθορισμό personas για την προσέλκυση μεμονωμένων κρατήσεων. Οι εργασίες της πρώτης ημέρας, συνεχίστηκαν με τον Αντώνη Σολωμό, Γιώργο Διαμαντή και Βασιλική Ηλιάδου, από την Axia Hospitality και θέμα τη Δυναμική Τιμολόγηση και Υield Management για μεγιστοποίηση της κερδοφορίας.

Το τελευταίο πάνελ της ημέρας, είχε ως θέμα την «Κατανομή των Καναλιών Πωλήσεων – Προφίλ Πελατών – Ποσοστό Ακυρώσεων», με συντονιστή τον Federico Santos, και τη συμμετοχή του Βαγγέλη Γεωργίου από την primalRES, του Πάνου Κωνσταντινίδη από τη SWOT, και τον Χρήστου Γαβριηλίδη από την Airotel. Οι ομιλίες της πρώτης ημέρας ολοκληρώθηκαν με τον Αποστόλη Παραδέλη από την Google Travel, με θέμα ομιλίας: Ευκαιρίες για τον ελληνικό τουρισμό μέσα από τις αναζητήσεις στο διαδίκτυο.