Ξενοδοχεία: Πώς δουλεύουμε με τους influencers; Ποιοι είναι οι κατάλληλοι για κάθε κατάλυμα

Α Decrease font Enlarge font
Ξενοδοχεία: Πώς δουλεύουμε με τους influencers; Ποιοι είναι οι κατάλληλοι για κάθε κατάλυμα

Οι influencers που δραστηριοποιούνται στα social media, και ιδιαίτερα στο Instagram, μπορούν να αποτελέσουν σημαντικό εργαλείο διαφήμισης και έμμεσης αύξησης πωλήσεων στα σύγχρονα ξενοδοχεία.

Όμως με ποια κριτήρια πρέπει να επιλέγονται για να προσφέρουν ουσιαστική βοήθεια στα ξενοδοχεία;

Όπως εξήγησε ο κ. Κώστας Χαμαλίδης από την εταιρία Digital Minds, μιλώντας στην ενότητα «Digital PR – Influencers και Αξιολόγηση» του Xenia Digi Hotel, οι Influencers δεν είναι άτομα που έχουν απλώς μεγάλο αριθμό ακολούθων, δηλαδή δεν είναι απλώς δημοφιλή άτομα, αλλά άτομα που έχουν την ικανότητα να επηρεάζουν τις απόψεις των καταναλωτών.

Η ουσία του Influencer, τόνισε, είναι να μπορεί να επηρεάσει την άποψη των ανθρώπων που τον ακολουθούν, έχοντας αποτέλεσμα σε επίπεδο προβολής του ξενοδοχείου.

Ο κ. Χαμαλίδης παρουσίασε τρία είδη influencers. Τους mega influencers (πάνω από 1 εκατ. ακόλουθοι), τους macro influencers (σπό 10.000 έως 1 εκατ. ακόλουθοι) και τους micro influencers (από 500 έως 10.000 ακόλουθοι). 

Οι πρώτοι διαθέτουν μαζική βάση ακολούθων, είναι διασημότητες και προσφέρουν μεγάλες δυνατότητες αύξησης πωλήσεων, οι δεύτεροι έχουν πιστούς ακολούθους, είναι πιο προσιτοί και προσφέρουν πολύ άριστη πληροφόρηση στο κοινό τους και οι τρίτοι έχουν υψηλά ποσοστά προσέγγισης ταξιδιωτών, είναι πιο οικονομικοί και ενδείκνυνται για τοπικές επιχειρήσεις. 

Οι influencer δημιουργούν περιεχόμενο, προσφέρουν στα brand πρόσβαση στο κοινό-στόχο τους, προσεγγίζουν τους πελάτες που χρησιμοποιούν μπλοκάρισμα διαφημίσεων στο διαδίκτυο, είναι αξιόπιστοι στις απόψεις που εκφράζουν, κτίζουν σχέσεις με το κοινό και δημιουργούν πωλήσεις.

Τα είδη καμπάνιας που πραγματοποιούν διαχωρίζονται σε προωθητικό περιεχόμενο, σε κριτικές προϊόντος ή υπηρεσίας, στην εκπροσώπηση ενός brand, στις συνεργασίες και στις χορηγούμενες δημοσιεύσεις.

Για τη διερεύνηση συνεργασίας με influencer, οι ξενοδόχοι θα πρέπει να προβούν στις εξής διαπιστώσεις…

-Πρέπει να γνωρίζουμε ποιο κοινό έχει ο influencer, άρα να μελετούμε τη σύνθεση των ακολούθων του, για παράδειγμα τα δημογραφικά στοιχεία

-Πρέπει να είναι προσωπικότητες που ξέρουν να δημιουργού περιεχόμενο, και να τους προσφέρονται κατευθυντήριες γραμμές προώθησης του ξενοδοχείου χωρίς όμως να τους αφαιρείται η ελευθερία χειρισμού του μάρκετινγκ

-επιπλέον πρέπει να υπάρχει εικόνα για την αποτελεσματικότητά τους με τη χρήση στατιστικών analytics όπως το IMV (Influencer Media Value). Έτσι αξιολογείται η αποτελεσματικότητα της καμπάνιας που κάνουμε, πόσοι είδα τα βίντεο, πόσα impressions σημείωσαν οι φωτογραφίες και πόσοι έκαναν engagement.