Έλενα Κουντουρά: Συνεχίζουμε ακόμα πιο δυναμικά

Α Decrease font Enlarge font
Έλενα Κουντουρά: Συνεχίζουμε ακόμα πιο δυναμικά

Τη στρατηγική περαιτέρω ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού αλλά και τις δράσεις για τη θωράκισή του από πιθανούς κινδύνους του μέλλοντος περιγράφει η Υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά, η οποία δίνει βάρος στις ευκαιρίες που δημιουργεί ο τουρισμός για νέα οικονομικά και αναπτυξιακά οφέλη για τους ίδιους τους προορισμούς.

Τα τελευταία χρόνια ο ελληνικός τουρισμός ακολουθεί ανοδική πορεία. Που οφείλεται αυτό;

Η κυβέρνησή μας ήταν η πρώτη που ανέδειξε τον τουρισμό σε προτεραιότητα, αναγνωρίζοντας την αξία και την καθοριστική συμβολή του στην εθνική προσπάθεια της χώρας για οικονομική ανάπτυξη και κοινωνική ευημερία.

Διαμορφώσαμε τη στρατηγική μας με επίκεντρο τον τουρισμό 365 ημέρες το χρόνο στην Ελλάδα και υλοποιήσαμε την πρώτη, σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο, ενιαία τουριστική πολιτική με συγκεκριμένους αναπτυξιακούς στόχους, η οποία έχει αποδώσει. Αυξήσαμε πάνω από 30% την τουριστική κίνηση προς τη χώρα μας με διαδοχικά ρεκόρ για τέσσερις συνεχόμενες χρονιές στα τουριστικά έσοδα. Το 2018, η καλύτερη χρονιά στην ιστορία του ελληνικού τουρισμού, οι διεθνείς αφίξεις θα ξεπεράσουν τα 32 εκατομμύρια ενώ τα έσοδα καταγράφουν διψήφια αύξηση. Συνάψαμε συμφωνίες με τους μεγαλύτερους τουριστικούς οργανισμούς, πετύχαμε επέκταση της θερινής τουριστικής περιόδου, ενίσχυση της τουριστικής κίνησης το χειμώνα, προώθηση νέων ελληνικών προορισμών και θεματικών τουριστικών προϊόντων στις παραδοσιακές αγορές και στις νέες που ανοίξαμε, ενίσχυση της αεροπορικής συνδεσιμότητας και προσέλκυση επενδύσεων που ενισχύουν τη διαθεσιμότητα και την υψηλή ποιότητα.

Δεν εφησυχάζουμε. Συνεχίζουμε ακόμη πιο δυναμικά για να διατηρήσουμε την πολύ ισχυρή δυναμική στην τουριστική ανάπτυξη όλα τα επόμενα χρόνια.

Ποια είναι τα πρώτα μηνύματα για το 2019;

Τα πρώτα μηνύματα που έχουμε από τις επαφές μας με παράγοντες των ξένων αγορών, δείχνουν ότι η τουριστική ζήτηση παραμένει υψηλή και κινείται ανοδικά από αρκετές αγορές.

Στο πλαίσιο των στρατηγικών μας συνεργασιών και των σχέσεων εμπιστοσύνης που έχουμε χτίσει, προχωρούμε σε κεντρικές συμφωνίες για νέα τουριστική αύξηση το 2019. Οι μεγαλύτεροι τουριστικοί οργανισμοί και αεροπορικές εταιρείες ανακοινώνουν ήδη νέες πτήσεις και διευρυμένα προγράμματα με την ένταξη νέων ελληνικών προορισμών.

Ταυτόχρονα, μεγάλοι όμιλοι επεκτείνουν το χαρτοφυλάκιό τους με επενδύσεις στην ελληνική ξενοδοχειακή αγορά, γεγονός που αποτυπώνει ότι έχουν πλέον την Ελλάδα στρατηγική τους επιλογή και διαμορφώνονται έτσι οι προϋποθέσεις για νέα μεγαλύτερη ζήτηση σε βάθος χρόνου.

Θεωρείτε ότι απειλείται η ανοδική αυτή πορεία, είτε από εσωτερικούς είτε από εξωτερικούς παράγοντες;

Στην Ελλάδα, αντιμετωπίσαμε όλα τα τελευταία χρόνια αλλεπάλληλες προκλήσεις που επηρέασαν τον τουρισμό στην ευρύτερη περιοχή. Απαντήσαμε σε αυτές τις προκλήσεις άμεσα και αποτελεσματικά, με συγκεκριμένο σχέδιο που εφαρμόσαμε πολιτικά, επιχειρησιακά και επικοινωνιακά. Και όλοι οι διεθνείς φορείς, όπως ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού και το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ταξιδίων και Τουρισμού, έχουν δημόσια επικροτήσει την τουριστική μας πολιτική ως επιτυχημένο παράδειγμα τουριστικής ανάπτυξης.

Έχοντας εκλεγεί πλέον μέλος στο Εκτελεστικό Συμβούλιο του ΠΟΤ, αλλά και με την ευρεία εκπροσώπηση που έχουμε σήμερα σε παγκόσμιους θεσμούς και διεθνείς συναντήσεις, συμμετέχουμε ενεργά στη διαμόρφωση πολιτικών για την τουριστική ανάπτυξη, και την αντιμετώπιση των παγκόσμιων προκλήσεων σε θέμα- τα όπως η ασφάλεια, η διαχείριση του προορισμού, οι φυσικές καταστροφές, η ψηφιακή μετάβαση, η βιώσιμη ανάπτυξη.

Το φαινόμενο του υπερτουρισμού έχει αρχίσει να επηρεάζει και κάποιους ελληνικούς προορισμούς; Με ποιο τρόπο μπορεί η Ελλάδα να ξεπεράσει τις αρνητικές συνέπειες αυτού του φαινομένου;

Βασική μας επιδίωξη είναι η βιώσιμη και ισόρροπη τουριστική ανάπτυξη και στη βάση αυτή στοχεύσαμε στην επέκταση της θερινής τουριστικής περιόδου, την ενίσχυση του χειμερινού τουρισμού και την ανάδειξη νέων προορισμών ώστε η αύξηση του τουριστικού ρεύματος να διαχέεται ισόρροπα σε όλη την Ελλάδα. Ταυτόχρονα προωθήσαμε θεματικά προϊόντα που προσελκύουν τουρισμό όλο το χρόνο και δημιουργήσαμε συνθήκες για την προσέλκυση νέων επενδύσεων ώστε να καλύψουμε τις νέες ανάγκες σε διαθεσιμότητα και υψηλή ποιότητα.

H Ελλάδα δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα υπερτουρισμού, όπως συμβαίνει σε άλλες χώρες. Είναι ένα ζήτημα ωστόσο που απασχολεί την παγκόσμια τουριστική αγορά. Από την πλευρά μας είμαστε σε εγρήγορση και το έχουμε θέσει στις επαφές μας με τις περιφέρειες, τους Δήμους, τα επιμελητήρια, τους αναπτυξιακούς και τουριστικούς φορείς. Σε μεμονωμένους ελληνικούς προορισμούς όπου εκφράστηκαν προβληματισμοί, τα όποια προβλήματα προέκυψαν, διευθετήθηκαν με την κατάλληλη διαχείριση και τον έγκαιρο προγραμματισμό σε τοπικό επίπεδο.

Η τουριστική μας πολιτική δεν στηρίχθηκε στην εξασφάλιση αριθμών, αλλά στις ευκαιρίες για νέα οικονομικά και αναπτυξιακά οφέλη για τους ίδιους τους προορισμούς. Η παροχή υψηλού επιπέδου ταξιδιωτικών εμπειριών είναι πολύ σημαντική. Εξίσου σημαντικό όμως είναι οι κάτοικοι να αισθάνονται ικανοποιημένοι στην καθημερινότητά τους και να απολαμβάνουν τα οφέλη της τουριστικής ανάπτυξης. Και αυτό επιτυγχάνεται μόνο όταν υπάρχει σχέδιο, συνεργασία και συντονισμός.

Ποιο είναι το πλάνο προβολής της Ελλάδας για την επόμενη χρονιά;

Χτίζοντας στην επιτυχία των τεσσάρων τελευταίων ετών και με βάση τις παγκόσμιες τάσεις, το 2019 προωθούμε ακόμη πιο δυναμικά στο εξωτερικό την Ελλάδα ως κορυφαίο ελκυστικό, ασφαλή και φιλικό προορισμό που ξεχωρίζει διεθνώς για τις αυθεντικές εμπειρίες που προσφέρει 365 ημέρες το χρόνο.

Ο ΕΟΤ υλοποιεί τις στρατηγικές μας προτεραιότητες με ενισχυμένα προγράμματα διαφήμισης και συνδιαφήμισης για το 2019. Επίσης πραγματοποιούμε στοχευμένες έξυπνες προωθητικές δράσεις στις παραδοσιακές αλλά και στις νέες αγορές. Συμμετέχουμε με δυναμική παρουσία σε 50 Διεθνείς Τουριστικές Εκθέσεις, στις μεγαλύτερες ταξιδιωτικές πλατφόρμες, στα ψηφιακά μέσα εκτός από τα παραδοσιακά, και με fam trips που τα τελευταία χρόνια αυξήσαμε σε περίπου 200 κατά μέσο όρο, όταν στο παρελθόν δεν ξεπερνούσαν τα σαράντα.

Στρατηγική επιλογή αποτέλεσε επίσης η προσέλκυση διεθνών συνεδρίων και εκδηλώσεων. Ταυτόχρονα προβάλλουμε πολύ δυναμικά τις νέες ελκυστικές ευκαιρίες για επενδύσεις.