Xenia Hotel Megatrends| H ανερχόμενη τάση των Eco Hotels και Eco Marketing

Α Decrease font Enlarge font
Xenia Hotel Megatrends| H ανερχόμενη τάση των Eco Hotels και Eco Marketing

Τρεις εξέχοντες Έλληνες αρχιτέκτονες τοπίου ανέδειξαν την ανερχόμενη παγκοσμίως τάση των Eco Hotels και Eco Marketing στην ομώνυμη ενότητα του Xenia Hotel Megatrends.

Πρόκειται για τον Θεόφιλο Ματσουκά, Γεωπόνο, Αρχιτέκτονα Τοπίου και CEO LandCo, τον Γιώργο Μαθιουδάκη – Partner LivingScapes Mathioudakis της Landscape Architects & Urban Designers και τον Θωμά Δοξιάδη, Αρχιτέκτονα, Αρχιτέκτονα Τοπίου της Principal doxiadis+ - Architects and Landscape Architects.

Οι ομιλητές επισήμαναν ότι έρευνα που διεξάχθηκε από το Πανεπιστήμιο του Cornell έδειξε ότι ξενοδοχεία με πιστοποίηση LEED παρουσίασαν περισσότερα έσοδα και λιγότερα έξοδα πχ οικονομία σε ενέργεια για ψύξη και θέρμανση συγκρίνοντάς τα με μη πιστοποιημένα.

Αν ολοένα και περισσότερο ταξιδιώτες επιλέγουν για την διαμονή τους πράσινα ξενοδοχεία, αυτό θα αποτελέσει μοχλό πίεσης, ώστε να στραφούν όλα προς την πράσινη λογική η οποία έχει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά και πλεονεκτήματα:

Μείωση της επίδρασης στο περιβάλλον: Ένας από τους στόχους είναι η μείωση του οικολογικού αποτυπώματος της επιχείρησης καθώς και εκείνου των επισκεπτών της, ελαττώνοντας τη χρήση πόρων, περιορίζοντας τις εκπομπές CO2 και τις εκλύσεις ρύπων στον αέρα, στο νερό και το έδαφος και μειώνοντας σημαντικά την ποσότητα των απορριμμάτων.

Ανταπόκριση στις αυξανόμενες προσδοκίες των επισκεπτών: Τουλάχιστον 50% των ταξιδιωτών, λαμβάνουν υπόψη στην επιλογή τουριστικού καταλύματος την πιστοποίησή του. Το 87% είναι έτοιμο να εμπιστευτεί ένα σήμα που εγγυάται πως το ταξίδι τους συνάδει με τις αρχές του βιώσιμου τουρισμού, ενώ το 30% των ξενοδοχείων που φέρουν το οικολογικό σήμα παρατήρησαν σημαντική επίδραση του σήματος στο ποσοστό πληρότητας.

Προσέλκυση νέων πελατών: Σύμφωνα με την έρευνα, σε 145 τουριστικούς πράκτορες στην περιοχή της Μεσογείου περισσότεροι από το 50% δηλώνουν πως ενδιαφέρονται να οργανώσουν ή να προσφέρουν φιλικά προς το περιβάλλον ταξίδια, με βάση την περιβαλλοντική ποιότητα του καταλύματος. Μάλιστα, οι ταξιδιωτικοί πράκτορες είναι έτοιμοι να πληρώσουν υψηλότερη τιμή (5% έως 15% περισσότερο) για καταλύματα με οικολογική πιστοποίηση.

Μειωμένη κατανάλωση και κόστη: Υιοθετώντας μια προσέγγιση οικολογική, επιτυγχάνεται εξοικονόμηση από 15% – 20% στους λογαριασμούς ύδρευσης και ενέργειας.

Βελτίωση της ανταγωνιστικής θέσης: Περισσότερα από 460 ξενοδοχεία έχουν το οικολογικό σήμα Eco – label, ενώ περισσότερα από 3.000 έχουν λάβει την πιστοποίηση Green Key και περίπου 395 έχουν λάβει την πιστοποίηση Green Globe. Το 22% των ξενοδοχείων με το Eco – label παρατήρησαν αύξηση στην αφοσίωση των πελατών.

Μακροπρόθεσμα επιχειρηματικά οφέλη: Συνεργαζόμενοι με άλλους στον τομέα και επιδεικνύοντας σωστές πρακτικές, υπάρχει βοήθεια στη διασφάλιση της προστασίας του τοπικού περιβάλλοντος.

Θεσμικές αλλαγές: Το οικολογικό σήμα επιτρέπει την πρόβλεψη των μελλοντικών κανονισμών σχετικά με την προσπάθεια για ενεργειακή απόδοση ενάντια στην κλιματική αλλαγή, την παροχή υπηρεσιών υγείας, τη διαχείριση κινδύνου κ.ά.

Κίνητρα στο προσωπικό: Εάν τα μέλη του προσωπικού της επιχείρησης αντιληφθούν ότι ο επιχειρηματίας νοιάζεται για βιώσιμη ανάπτυξη, θα αισθανθούν πως εργάζονται για έναν πλήρως εμπορικό οργανισμό, που ωστόσο ενδιαφέρεται περισσότερο. Αυτό θα αυξήσει την παρακίνηση, την αφοσίωση και την αποτελεσματικότητα του προσωπικού.