6 αποδεδειγμένες online στρατηγικές για την προσέλκυση απευθείας κρατήσεων σε ξενοδοχεία

Α Decrease font Enlarge font
6 αποδεδειγμένες online στρατηγικές για την προσέλκυση απευθείας κρατήσεων σε ξενοδοχεία

Οι απευθείας κρατήσεις έχουν μεγάλη σημασία για κάθε ξενοδοχείο και πάροχο καταλύματος. Όχι μόνο βοηθούν τους ξενοδόχους να επιτυγχάνουν ένα υγιές μείγμα κατανομής μεταξύ κρατήσεων μέσω online ταξιδιωτικών εταιρειών και απευθείας κρατήσεων και να έχουν καλύτερο έλεγχο επί του κόστους κατανομής τους, αλλά παρέχουν και κάτι πολύ πιο πολύτιμο από τα χρήματα: δεδομένα, σημειώνει το businessblog της trivago, υπγραμμίζοντας:

Και τα δεδομένα αποτελούν το πολυτιμότερο αγαθό στον σημερινό ψηφιακό κόσμο. Η πρόσβαση στα στοιχεία επικοινωνίας και σε άλλα σημαντικά δεδομένα των πελατών, όπως οι προτιμήσεις, μπορεί να βοηθήσει τα ξενοδοχεία να οικοδομήσουν σχέσεις με τους πελάτες και να βελτιώσουν τις εμπειρίες των πελατών.

Λόγω των πολυάριθμων πλεονεκτημάτων που προσφέρουν οι απευθείας κρατήσεις στους ξενοδόχους, πιθανότατα θα προσπαθείτε ήδη να προσελκύσετε απευθείας κρατήσεις στο κατάλυμά σας.

Το businessblog της trivago καταγράφει στη συνέχεια μερικές δοκιμασμένες στρατηγικές που μπορείτε να εφαρμόσετε, είτε για να ξεκινήσετε είτε για να εντείνετε τις προσπάθειές σας για αύξηση των απευθείας κρατήσεων:

1. Δημιουργήστε μια βελτιστοποιημένη ιστοσελίδα ξενοδοχείου

Η βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σας για μετατροπή σε κρατήσεις είναι το πρώτο βήμα για την αύξηση των απευθείας κρατήσεων. Όταν ένας πιθανός πελάτης εισέρχεται στην ιστοσελίδα σας, θα πρέπει να τον υποδέχεστε προσφέροντάς του μια απρόσκοπτη εμπειρία. Για τον σκοπό αυτό, η ιστοσελίδα του ξενοδοχείου σας θα πρέπει να είναι εύκολη στην πλοήγηση, οπτικά ελκυστική και φιλική προς τον χρήστη. Κάποια ακόμη βασικά στοιχεία μιας βελτιστοποιημένης ιστοσελίδας είναι το απλό, αλλά ενδιαφέρον, περιεχόμενο και οι φωτογραφίες υψηλής ποιότητας.

Εκτός αυτού, ο σχεδιασμός βάσει ανταπόκρισης που είναι βελτιστοποιημένος για πολλαπλές συσκευές μπορεί να συμβάλλει στην προσέλκυση περισσότερων κρατήσεων. Σύμφωνα με την trivago Τάσεις Ξενοδοχειακής Βιομηχανίας, παρατηρείται κατακόρυφη άνοδος στις κρατήσεις μέσω smartphone, με αύξηση σχεδόν 10% στο ποσοστό των κρατήσεων που πραγματοποιούνται μέσω κινητής συσκευής από το 2017 έως το 2019. Επομένως, βεβαιωθείτε ότι η ιστοσελίδα σας είναι φιλική για κινητές συσκευές.

2. Έχετε ένα κουμπί call to action

Μια πολύ βασική, αν και πραγματικά ουσιαστική, προσθήκη σε κάθε ιστοσελίδα ξενοδοχείου είναι ένα κουμπί call to action (CTA). Οι περισσότεροι ξενοδόχοι το παραλείπουν εντελώς, απλώς και μόνο επειδή δεν συνειδητοποιούν την αξία του. Όμως, ένα καλά σχεδιασμένο και στρατηγικά τοποθετημένο κουμπί call to action μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα για εσάς στην επιχείρησή σας.

Σύμφωνα με το The Daily Egg1, «Το CTA δεν είναι μόνο ένα στοιχείο σχεδιασμού, αλλά αποτελεί και ένα ψυχολογικό γεγονός. Χάρη σε αυτό το κουμπί καθίστανται δυνατές οι μετατροπές σε κρατήσεις».

Για να εξασφαλίσετε κρατήσεις, βεβαιωθείτε ότι έχετε τοποθετήσει στα κατάλληλα σημεία ελκυστικά κουμπιά CTA με ενδιαφέρον περιεχόμενο. Με βάση αυτό που αναζητούν οι πελάτες σας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διάφορα κουμπιά CTA, όπως «Μάθετε περισσότερα», «Επικοινωνία», «Κάντε κράτηση τώρα».

3. Ενσωματώστε μια αποτελεσματική μηχανή κρατήσεων

Σύμφωνα με μια έρευνα που δημοσιεύτηκε από το International Journal of Business2, «Η τεχνολογία των πληροφοριών και η λειτουργικότητα της ιστοσελίδας του ξενοδοχείου σε ό,τι αφορά την αποτελεσματική επεξεργασία της κράτησης συσχετίζεται θετικά με την εμπιστοσύνη που έχει ο πελάτης στο ξενοδοχείο, διευκολύνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τη λήψη της απόφασής του για την πραγματοποίηση online κράτησης».

Επομένως, μια ελκυστική και αποτελεσματική μηχανή κρατήσεων αποτελεί απαραίτητη προσθήκη στην ιστοσελίδα του ξενοδοχείου σας, προκειμένου να προσελκύσετε περισσότερες απευθείας κρατήσεις. Βεβαιωθείτε ότι το σύστημα online κρατήσεών σας ενσωματώνεται απρόσκοπτα στην ιστοσελίδα σας και συνδυάζεται αβίαστα με το συνολικό εταιρικό στυλ και τον σχεδιασμό της ιστοσελίδας του ξενοδοχείου σας.

4. Χρησιμοποιήστε στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ

Το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι δύσκολο να αγνοηθεί, εάν θέλετε να απευθυνθείτε στο κοινό στο οποίο στοχεύετε σε οποιαδήποτε επιχείρηση, και ακόμη περισσότερο εάν συγκαταλέγεστε στους ξενοδόχους που θέλουν να επισκιάσουν τους ανταγωνιστές τους και τις online ταξιδιωτικές εταιρείες. Στο πλαίσιο του ψηφιακού μάρκετινγκ του ξενοδοχείου σας, βεβαιωθείτε ότι διαθέτετε λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σε δημοφιλή κανάλια και ιδιαίτερα στο Facebook. Μπορείτε να κάνετε και ένα βήμα παραπάνω και να ενσωματώσετε τη μηχανή κρατήσεών σας στη σελίδα σας στο Facebook. Επιτρέποντας στα άτομα που σας ακολουθούν να κάνουν απευθείας κράτηση από τη σελίδα σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μπορείτε αμέσως να μετατρέψετε τους ενδιαφερόμενους σε πελάτες.

Εκτός από την παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το SEO είναι άλλο ένα πολύ σημαντικό πεδίο με το οποίο θα πρέπει να εξοικειωθείτε, για να διασφαλίσετε υψηλότερη κατάταξη σε συγκεκριμένες αναζητήσεις. Η καλύτερη λύση θα είναι να βελτιστοποιήσετε το περιεχόμενο και τις προσφορές σας για αναζήτηση βάσει τοποθεσίας και για λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με συγκεκριμένες παροχές ξενοδοχείων.

5. Καταχωρίστε το ξενοδοχείο σας σε μια μηχανή metasearch

Οι μηχανές metasearch ενισχύουν την προβολή και την απήχησή σας στην online αγορά. Σύμφωνα με τη μελέτη «Independent Lodging Properties and the Online Marketplace 2019» της Phocuswright, οι ξενοδόχοι παγκοσμίως συμφωνούν ότι το metasearch και οι ιστοσελίδες ταξιδιωτικής κριτικής είναι τα πιο αποτελεσματικά κανάλια online μάρκετινγκ, ενώ ακολουθούν κατά πόδας οι ιστοσελίδες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, το μάρκετινγκ μηχανών αναζήτησης και οι καμπάνιες email. Η αναφορά επισημαίνει επιπλέον ότι ποσοστό σχεδόν 63% και 57% των απευθείας κρατήσεων σε ξενοδοχεία στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη αντιστοίχως προέρχονται από metasearch. Ως εκ τούτου, και το metasearch είναι πολύ σημαντικό στην αύξηση των απευθείας κρατήσεων.

Οι μηχανές metasearch σάς επιτρέπουν να δημιουργείτε το δικό σας μοναδικό προφίλ ξενοδοχείου, να ανεβάζετε φωτογραφίες, να συμπεριλαμβάνετε πληροφορίες και να παρέχετε εξατομικευμένες προσφορές και ανταγωνιστικές τιμές. Ενώ τα αποτελέσματα θα εμφανίζουν και τις καταχωρίσεις σας σε online ταξιδιωτικές εταιρείες (εάν έχετε), μελέτες δείχνουν ότι οι άνθρωποι τείνουν να κάνουν κράτηση απευθείας από την ιστοσελίδα ενός ξενοδοχείου, εφόσον η τιμή είναι η ίδια, χαμηλότερη ή όχι σημαντικά υψηλότερη σε σύγκριση με τις άλλες καταχωρίσεις. Μπορείτε επίσης να δώσετε στους επισκέπτες πειστικούς λόγους, για να κάνουν κράτηση απευθείας σε εσάς, με τη βοήθεια προσφορών και δωρεάν παροχών. Διαβάστε παρακάτω, για να μάθετε πώς μπορείτε να δημιουργήσετε προγράμματα επιβράβευσης ή ευχαριστήριων παροχών για όσους κάνουν κράτηση σε εσάς.

Επομένως, εστιάζοντας τις προσπάθειές σας και αφιερώνοντας χρόνο για τη διασφάλιση υψηλής κατάταξης στις μηχανές metasearch, μπορείτε να αυξήσετε σημαντικά τις πιθανότητες απόκτησης απευθείας κρατήσεων.

6. Επιβραβεύστε τους πελάτες που έρχονται ξανά

Στο πλαίσιο της σειράς Consumer Intelligence Series: Hotel Brand Loyalty, η PwC3 επισημαίνει ότι «τα προγράμματα επιβράβευσης προσελκύουν εξίσου business ταξιδιώτες και ταξιδιώτες αναψυχής». Ως εκ τούτου, η δημιουργία και η εφαρμογή ενός εξαιρετικού προγράμματος επιβράβευσης είναι ίσως ένα από τα πιο σημαντικά βήματα για τη διασφάλιση της νίκης στη μάχη των κρατήσεων. Σας βοηθά να επικοινωνείτε με τους πελάτες που έρχονται ξανά και να οικοδομείτε μακροχρόνιες σχέσεις μαζί τους, οδηγώντας στη διασφάλιση απευθείας κρατήσεων, αλλά και σημαντικής αξίας εφ’ όρου ζωής.

Βεβαιωθείτε ότι το πρόγραμμα επιβράβευσης που προσφέρετε έχει πολύτιμα και απτά οφέλη για τους πελάτες που έρχονται ξανά, όπως εκπτώσεις σε επόμενες κρατήσεις, δωρεάν διανυκτέρευση/διανυκτερεύσεις στις κρατήσεις πακέτου, δωρεάν στάθμευση, δωρεάν WiFi ή ένα καλάθι / μια παροχή καλωσορίσματος. Ωστόσο, το πρόγραμμα επιβράβευσης που παρέχεται δεν θα πρέπει να απευθύνεται μόνο στους πελάτες που έρχονται ξανά, αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για την προσέλκυση νέων πελατών. Εισαγάγετε προγράμματα ευχαριστήριων παροχών με τα οποία μπορείτε να επιβραβεύετε όσους κάνουν κράτηση σε εσάς. Κατά την πρώτη ευκαιρία επικοινωνίας, δείξτε τα οφέλη της απευθείας κράτησης σε εσάς έναντι της κράτησης μέσω μιας Online ταξιδιωτικής εταιρείας.

Είτε πρόκειται για νέο πελάτη είτε για πελάτη που έρχεται ξανά, διαφημίστε τα οφέλη της εγγραφής στο πρόγραμμα επιβράβευσης με τη βοήθεια ενός email ή μιας καμπάνιας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ζητήστε από τον πελάτη να συμπληρώσει ένα σύντομο ερωτηματολόγιο και απλοποιήστε την όλη διαδικασία.