Xenia: η έκθεση-κλειδί για το μέλλον του ξενοδοχειακού κλάδου!

Α Decrease font Enlarge font
Xenia: η έκθεση-κλειδί για το μέλλον του ξενοδοχειακού κλάδου!

Για το ανανεωμένο πρόσωπο της έκθεσης Xenia και τον εμπλουτισμό της με καινοτόμα πρότζεκτ καθώς και την προσφορά της στον ξενοδοχειακό κλάδο και τον ελληνικό τουρισμό, μιλά ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της διοργανώτριας εταιρίας, Forum, κ. Νίκος Χουδαλάκης.

Τι αλλάζει στη φετινή Xenia μετά και την εξαγορά της Forum; Υπάρχουν σχέδια για νέα δεδομένα στην έκθεση;

Με την πολύπλευρη δυναμική που τη χαρακτηρίζει εδώ και τρεις δεκαετίες, η FORUM ΑΕ ξεπερνάει κάθε χρόνο τον εαυτό της, τόσο σε επίπεδο οργανωτικής αρτιότητας των εκθέσεών της, όσο και σε επίπεδο εμπλουτισμού τους με όλα τα επίκαιρα δεδομένα που αναδύονται στην παγκόσμια εκθεσιακή αγορά. Όσον αφορά λοιπόν τις αλλαγές μετά την εξαγορά της FORUM από τον Εκθεσιακό Οργανισμό της Νυρεμβέργης, ας σημειωθεί ότι το management της εταιρείας παραμένει εξ ολοκλήρου σε ελληνικά χέρια, στην υπάρχουσα δηλαδή ηγετική ομάδα, και ο σχεδιασμός της Χenia, όπως και όλων των εκθέσεών μας, εκπορεύεται από την τεράστια δεξαμενή τεχνογνωσίας που έχουμε ήδη χτίσει, όντας στην κορυφή των εταιρειών διοργάνωσης εκθέσεων στη χώρα μας.
 

Ποιες καινοτομίες εισάγει η φετινή έκθεση;

Φέτος ανανεώνουμε ακόμα περισσότερο τις οργανωτικές δομές και εμπλουτίζουμε την έκθεση με ακόμα πιο στοχευμένα και καινοτόμα projects. Όλες οι τελευταίες εξελίξεις της τεχνολογίας, εσωτερικής διακόσμησης, αρχιτεκτονικής, δόμησης και αειφορίας θα παρουσιαστούν στο φιλόδοξο Hotel Megatrends by Xenia 2019, ενώ στο Digi Hotel θα αναπτυχθούν όλες οι σύγχρονες τάσεις και πρακτικές του digital world στη βιομηχανία της Φιλοξενίας. Ειδικότερα στο πλαίσιο του Megatrends, που αποτελεί για μας στολίδι της έκθεσης, πέντε φημισμένοι αρχιτέκτονες και designers θα παρουσιάσουν πέντε καινοτόμα concepts χώρων φιλοξενίας σε μια επιφάνεια 355 τ.μ., τοποθετώντας την αρχιτεκτονική και το design στο επίκεντρο ως βασικά εργαλεία δημιουργίας υπόβαθρου αξέχαστων εμπειριών. Επίσης για πρώτη φορά συμμετέχει στην Xenia το Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής, που επιμελείται τον σχεδιασμό και κατασκευή του Architects Lounge. Σε αυτόν το χώρο θα παρουσιαστεί μια ιδιαίτερη έκθεση φωτογραφίας στην οποία θα αποτυπώνεται η σχέση της Ελληνικής Αρχιτεκτονικής με το Ελληνικό Ξενοδοχείο, μέσα από μια ιστορική αναδρομή. Παράλληλα το Architects Lounge αποσκοπεί να μετατραπεί κατά τη διάρκεια της έκθεσης, σε ένα σημείο συνάντησης και ανταλλαγής απόψεων του κόσμου της Αρχιτεκτονικής και του Design αλλά και σε πλατφόρμα networking μεταξύ αρχιτεκτόνων και στελεχών ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Τέλος, η Xenia 2019 θα φιλοξενήσει για τρίτη συνεχή χρονιά το Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδας, όπου θα αναλυθούν όλες οι τάσεις στην διεθνή φιλοξενία.
 

Πώς συμβάλλει η Xenia στην αναβάθμιση των υπηρεσιών στον ελληνικό τουρισμό; Ποια είναι η φιλοδοξία της σε αυτή την κατεύθυνση;

Υπάρχει αυτή την εποχή ένα ασυναγώνιστο momentum για τον ξενοδοχειακό κλάδο και τις επιχειρήσεις που τον απαρτίζουν: όχι μόνο κατάφερε να βγει αλώβητος από την οικονομική λαίλαπα της τελευταίας δεκαετίας, αλλά κατόρθωσε παράλληλα να ενισχύσει την παγκόσμια αίγλη του, σε μια εξόχως ανταγωνιστική αγορά. Μέσα σε αυτή τη συγκυρία, η Xenia ήρθε στο ιδανικό timing ώστε να συνενώσει σε ένα σύγχρονο, ολοκληρωμένο, δυναμικό forum όλες τις συντεταγμένες που κατατείνουν προς την περαιτέρω ανύψωση του πιο πολύτιμου εθνικού μας προϊόντος, του Τουρισμού. Φιλοδοξία και στόχος μας είναι να συγκεντρώσουμε κάτω από το brand της Χenia όλα όσα έχει ανάγκη ο ξενοδοχειακός κλάδος έτσι ώστε να γίνει ακόμα πιο αξιόμαχος και θωρακισμένος απέναντι στις προκλήσεις της νέας εποχής.
 

Ποια είναι τα οφέλη των ελληνικών ξενοδοχείων που συμμετέχουν στην έκθεση;

Με περισσότερους από 550 εκθέτες, με εμπλουτισμένους όλους τους θεματικούς τομείς της και με ένα άρτια σχεδιασμένο πρόγραμμα εξειδικευμένων επιμορφωτικών εκδηλώσεων, η Xenia 2019 αναμένεται να καταστεί και πάλι το νευραλγικό σημείο συνάντησης για την τουριστική βιομηχανία της χώρας μας. Οι περισσότεροι από 45.000 επισκέπτες που αναμένονται στην επερχόμενη διοργάνωση, ιδιοκτήτες και στελέχη ξενοδοχειακών επιχειρήσεων από κάθε σημείο της χώρας, αλλά και από καταλύματα κάθε δυναμικότητας –από μικρά boutique hotels μέχρι τεράστια resorts– έχουν τη μοναδική ευκαιρία να ανακαλύψουν συγκεντρωμένες σε μια επιφάνεια 50.000 τ.μ. όλες τις «ψηφίδες» - προτάσεις, υπηρεσίες, ιδέες, καινοτομίες, λύσεις, εναλλακτικές, τεχνογνωσία- που θα τους βοηθήσουν να δημιουργήσουν την καλύτερη δυνατή εκδοχή της επιχείρησής τους, πολλαπλασιάζοντας την ανταγωνιστική της ετοιμότητα. Αυτό για μας είναι μια πολύ βαριά ευθύνη, αλλά ταυτόχρονα ανεκτίμητη επιβράβευση του οράματός μας να καταστήσουμε την Ελληνική Τουριστική Βιομηχανία πρωταγωνίστρια στο παγκόσμιο χάρτη της τουριστικής αγοράς. Ποια είναι η παρουσία νέων τεχνολογιών στη φετινή έκθεση, δεδομένου ότι οι καινοτόμες εφαρμογές βρίσκουν όλο και μεγαλύτερο έδαφος στον τουρισμό τα τελευταία χρόνια...
Είναι κοινό μυστικό ότι η ψηφιοποίηση του τουριστικού προϊόντος αποτελεί το επόμενο κομβικό στοίχημα για την αντίστοιχη βιομηχανία. Η Xenia αναπτύσσει και πάλι μια ευρεία ψηφιακή ατζέντα με λύσεις και προτάσεις.
Στο πλαίσιο του “Digi Hotel”, καταξιωμένα στελέχη της ξενοδοχειακής βιομηχανίας και ειδικοί του digital marketing, θα παρουσιάσουν ένα πανόραμα θεμάτων, στο ειδικά διαμορφωμένο stage της εκδήλωσης, μέσα από panels και εξειδικευμένες ομιλίες. Μια μεγάλη ενότητα θα καλύψει τη σύγχρονη πραγματικότητα του 2020 για τα Κανάλια Διανομής, τους OTAs και τις Απευθείας Κρατήσεις. Στην ενότητα της προβολής, προώθησης και διαφήμισης θα απαντηθούν ερωτήματα, όπως, π.χ., πώς γίνεται η αναζήτηση ενός ξενοδοχείου σήμερα, ποια μορφή πρέπει να έχει το website του για να είναι αποτελεσματικό, ποιος ο ρόλος των social media κ.ά. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στη δύναμη των TripAdvisor, Google Travel και Instagram καθώς και τη διαχείρισή τους. Το Έξυπνο Ξενοδοχείο (Smart Hotel) θα πρωταγωνιστήσει επίσης στη θεματολογία, με αναλύσεις για το Connectivity, την Ενοποίηση μηνυμάτων πελατών, τα Chat boots, τα Loyalty Programs κ.ά. Εν κατακλείδι, όλα τα εργαλεία του σύγχρονου ψηφιακού οπλοστασίου για τα ξενοδοχεία θα βρίσκονται συγκεντρωμένα στο Metropolitan Expo, από τις 23 έως τις 25 Νοεμβρίου.   
 
Νίκος Χουδαλάκης Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος FORUM Α.Ε.