Τα ελληνικά ξενοδοχεία περνούν σταδιακά στην εποχή του digital marketing

Α Decrease font Enlarge font
Τα ελληνικά ξενοδοχεία περνούν σταδιακά στην εποχή του digital marketing

Σε εποχή μετάβασης όσον αφορά το ψηφιακό μαρκετινγκ βρίσκονται τα ελληνικά ξενοδοχεία, με αυξανόμενο αριθμό ξενοδοχειακών μονάδων να αντιλαμβάνονται τα οφέλη του στρατηγικού σχεδιασμού για προσέλκυση κρατήσεων στο διαδίκτυο αξιοποιώντας όλα τα ψηφιακά κανάλια, με έμφαση στις άμεσες κρατήσεις.

Οι άμεσες κρατήσεις στην ιστοσελίδα της επιχείρησης (booking engine), παρά το γεγονός ότι δεν έχουν υιοθετηθεί ακόμα από μεγάλο μέρος των ξενοδοχείων, διασφαλίζουν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους για τα ξενοδοχεία, αφού με αυτό τον τρόπο αποφεύγονται οι προμήθειες (γύρω στο 20%) στις κρατήσεις που γίνονται σε μεγάλες ταξιδιωτικές πλατφόρμες, όπως η booking.com.

Σύμφωνα με τα όσα συζητήθηκαν σήμερα από ειδικούς του χώρου του ξενοδοχειακού digital marketing κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης Xenia Digi Hotel, 7.000-8.000 ξενοδοχειακές επιχειρήσεις σήμερα, από σύνολο 45.000, διαθέτουν σύστημα άμεσων κρατήσεων στο διαδίκτυο. Στόχος είναι, τόνισαν, να αναπτυχθεί σωστά η παρουσία του ξενοδοχείου στο διαδίκτυο, ώστε να ισχυροποιήσει την επισκεψιμότητα της σελίδας τους και να ανεβάσει τις άμεσες κρατήσεις.

Ωστόσο, τα μικρομεσαία ξενοδοχεία που αποτελούν την πλειονότητα του ξενοδοχειακού δυναμικού της χώρας, δεν εμπιστεύονται ακόμη την επένδυση στο digital marketing, σε αντίθεση με τις μεγαλύτερες μονάδες. Όπως τόνισαν οι ειδικοί, μέσω του διαδικτύου τα ξενοδοχεία, με μια ισορροπία άμεσων και έμμεσων κρατήσεων, μπορούν να προσελκύουν κρατήσεις από όλο τον κόσμο, πέρα από τις συνεργασίες με τουρ οπερέιτορ και τουριστικά γραφεία που εξυπηρετούν συγκεκριμένες αγορές ταξιδιωτών. 

Οποιοδήποτε ξενοδοχείο, ανεξάρτητα μεγέθους, μπορεί να αποκτήσει ένα απευθείας κανάλι κρατήσεων, κατανέμοντας μέρος της επένδυσης που προηγουμένως διοχετευόταν στις προμήθειες σε διεθνείς πλατφόρμες, στη δυνατότητα κρατήσεων στην ιστοσελίδα του.

Οι ειδικοί τόνισαν ότι ένα ξενοδοχείο μπορεί να μεταφέρει έως και το 50% των κρατήσεών του στη σελίδα τους στο διαδίκτυο με σκοπό να αποκομίσει άμεσες κρατήσεις, με απαραίτητη την παρουσία, παράλληλα, σε μεγάλα online τουριστικά γραφεία (ΟΤΑ). Η στρατηγική αυτή υπόσχεται απόσβεση της επένδυσης σε βάθος 2-3 χρόνων, ανάλογα με την επιχείρηση.